Så du lämnar aldrig in bilen på service heller, låter ju korkat att tänka så.
Jodå, min bil får service, inget med det.
Men att underhålla hårddiskar som fungerar är lite som att blåsa i samma version av styrprogramvaran i bilen varje månad.
Vad nytta gör det? Data ligger där de skall, de blir inte bättre för att jag petar i det.
Ingen nånsin i min närhet som suttit och "reparerat" hårddiskar har varit utan problem för det - snarare tvärtom. Ju mera Disk Warriror de kört ju mer fel har de hittat, ju mer de hittat ju mer försöker de repararera med Tech tools (eller om det nu är tvärt om).
Sitta och scanna disken i timtal för att hitta fel som kräver timmar att reparera.
Som ÄNDÅ inte garanterar felfrihet eller vad man skall kalla det.
Diskarna defragmenterar sig själva, "permissions" är rena nyset sitta och" gymnastisera.
Skulle din disk börja må dåligt finns det inbyggt i hårdvara att den säger ifrån, datorns OS säger ifrån ang filerna.
Enda "underhåll" som är värt att göra: En gång om året med en disk som står, läs av den, formattera om den, passa på och kör ngn ytkontroll, skriv tillbaka allt.
Får du ngt trassel med den i det läget (ytkontroll säger fel på disken). kasta skiten.
Skaffa en ny. Disk är billigt.