Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iPhone mot webben utan iTunes?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-17 15:38

Jag ska resa runt i Asien och kommer inte ha egen dator med mig.

Hur synkar jag iPhone:n (adressbok, kalender) mot webben när jag är på ett offentligt internetcafé?

Bara "backup" räcker inte, om telefonen går sönder eller bli stulen vill jag kunna använda en webbaserad adressbok/kalender.

me.com löser det enkelt åt dig.

Eller Googles gmail som är gratis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-17 16:08

Aha, så men behöver inte iTunes trots allt! (har annars hört att allt går via iTunes)

Me.com är säkert bra men känns spontant överprisat...
Fast jag gillar varken me.com (apple), gmail (google), hotmail etc. av integritetsskäl, vill inte ha hela mitt liv hos ett stort amerikanskt kommersiellt företag.
Men man kanske inte har något val? Någon privat skriven app vore bättre.

Ursprungligen av RobertK:

Aha, så men behöver inte iTunes trots allt! (har annars hört att allt går via iTunes)

Me.com är säkert bra men känns spontant överprisat...
Fast jag gillar varken me.com (apple), gmail (google), hotmail etc. av integritetsskäl, vill inte ha hela mitt liv hos ett stort amerikanskt kommersiellt företag.
Men man kanske inte har något val? Någon privat skriven app vore bättre.

Den "privat" skrivna appen måste ju i så fall ha en molnlösning också - det är det nog inte många privatpersoner som har råd med.

Ja MobileMe är ju fasligt dyr. Hela... öh jaha, bara ca 66,-i månaden. Som en lunch på McDonald's. Jag tar tillbaka det, det var ju snarare billigt för en väl fungerande synktjänst.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-17 19:56
Ursprungligen av Capeman:

Den "privat" skrivna appen måste ju i så fall ha en molnlösning också - det är det nog inte många privatpersoner som har råd med.

Ja MobileMe är ju fasligt dyr. Hela... öh jaha, bara ca 66,-i månaden. Som en lunch på McDonald's. Jag tar tillbaka det, det var ju snarare billigt för en väl fungerande synktjänst.

Med tanke på att Gmail är gratis så är det dyrt.

Ursprungligen av zappee:

Ett äpple är rundare än ett päron också. Tänk på det.

Ursprungligen av zappee:

Det beror väl på hur mycket man tycker att pengar är ett problem.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-17 21:37
Ursprungligen av Capeman:

Det beror väl på hur mycket man tycker att pengar är ett problem.

Absolut, är man ekonomiskt oberoende är inget dyrt.

• Oregistrerad
  • 2010-10-17 18:14

Vill man inte överlåta sitt liv till Google - eller sätta upp egen OSX-server - så återstår nog bara MobileMe för vanliga dödliga. Dyrt? En bärsa på krogen - i månaden. En och en halv bärsa på sunkhaket.

Hitta min iphone på me.com kan vara värt det när den stjäls eller som jag tapapr bort den....

1
Bevaka tråden