Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att skicka / ta emot MMS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sala
  • 2010-10-18 21:46

Hej alla.

Jag har problem med att skicka och ta emot MMS på min iphone. Det är en iPhone 4 med iOS 4.1 och den är jailbreakad. Jag kan använda mobildata dock.

Jag har haft detta problem en längre tid och misstänkte att det berodde på min tidigare jailbreak. Så ikväll gjorde jag en ny jailbreak och problemet kvarstod.

Det lustiga är att ibland funkar det. Det händer att varannan vecka typ så dundrar det in en buffert av mms som folk har skickat till mig. Och sen så slutar det funka igen.

Har någon haft likanade problem eller hittat nån länk som jag har missat?

/Micke

operatör kan ju vara bra info att dela med sig av...?

• Medlem
  • Sala
  • 2010-10-18 22:49
Ursprungligen av robertkarlsen:

operatör kan ju vara bra info att dela med sig av...?

Självklart. Telia är det som är gäller för tillfället.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-10-18 23:12

Ja har halebop o d går på Telias nät. Har oxå haft problem me mms läänge! Har inte jailbreakat min. Testa att skicka me Edge. D funkar för mig men inte 3G.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-18 23:57
Ursprungligen av macki81:

Ja har halebop o d går på Telias nät. Har oxå haft problem me mms läänge! Har inte jailbreakat min. Testa att skicka me Edge. D funkar för mig men inte 3G.

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/276120-problem-mms-telia-3gs.html#post1937421

Det finns redan trådar om detta...

• Medlem
  • Sala
  • 2010-10-19 08:21

Jag är mycket tacksam för din hjälp med sökningar. Dock har jag hittat samma tråd tidigare men den berör inte riktigt mitt problem. Surfning och sånt funkar kanon. Och att stänga av 3G hjälpte inte mig.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-19 18:55
Ursprungligen av werpan:

Jag är mycket tacksam för din hjälp med sökningar. Dock har jag hittat samma tråd tidigare men den berör inte riktigt mitt problem. Surfning och sånt funkar kanon. Och att stänga av 3G hjälpte inte mig.

Då är det något annat som är fel, ring Telia och kolla så du har rätt inställningar och att ditt abonnemang är rätt inställt.

Ursprungligen av werpan:

Det stämmer att det dessvärre är problem för vissa av våra kunder att skicka mms. Enligt den information jag fått ligger felet i att telefonen "låser sig" till vår surf-APN online.telia.se och kommer därför inte åt vår mms-APN mms.telia.se för att kunna skicka och ta emot mms. Problemet blir omvänt om du först skickar ett mms för att sedan försöka surfa.

För en del försvinner problemet om man avaktiverar 3G. Vissa måste istället göra en soft-reset av telefonen (håll inne hem-knappen och sleep-knappen) för att APNen ska resettas. Alternativt kan du helt enkelt avvakta lite med att skicka ett MMS efter du surfat (se i sådana fall till att telefonen inte kollar av din mail med jämna mellanrum).

Problemet är under avhjälpning och men lösningen kan dessvärre dröja till årskiftet eftersom en särskild funktion i nätet måste implementeras.

Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice

1
Bevaka tråden