Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyra tv-serier i iTunes med nya ATV - fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett amerikanskt iTunes-konto och kan hyra tv-serier från min iPad (4.2 beta 2) och min burk, men inte från den nya Apple TVn. Filmer funkar, men tv-serier ger mig bara "preview" som alternativ.

Jag är medveten om att inte alla serier är ombord, men Simpsons och firefly kan jag som sagt komma åt från mina andra pryttlar.

Har de nån geografispärr på ATVn som de inte kör på övriga (alla ligger på samma nätverk)? Eller missar jag bara något?

Heh.

Se på tusan. Det var en geolock. Dock inte så krånglig att komma undan - det räcker med att starta om ATVn på en amerikansk IP en gång. Sen "sitter" det, även efter omstart.

Allt enligt: Apple - Support - Discussions - TV Shows not available for Rent ... och bekräftat hos mig.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-20 08:05

Trevligt att få veta, får snart min nya Apple TV

Jag förstår inte hur jag ska få min ATV2 att köra mot min utdelade VPN på iMacen istället för vanliga internet via routern?

Jag har en Comhem router dit jag har kopplat min ATV2 och iMacen med kabel, alltså samma nätverk.

Väljer jag att dela ut min VPN anslutning till nätverkskabeln stängs internet av på iMacen, förstår inte varför.

Jag förstår att något är galet gjort från min sida, tacksam för er hjälp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-21 16:23
Ursprungligen av riksost:

Jag har ett amerikanskt iTunes-konto och kan hyra tv-serier från min iPad (4.2 beta 2) och min burk, men inte från den nya Apple TVn. Filmer funkar, men tv-serier ger mig bara "preview" som alternativ.

Jag är medveten om att inte alla serier är ombord, men Simpsons och firefly kan jag som sagt komma åt från mina andra pryttlar.

Har de nån geografispärr på ATVn som de inte kör på övriga (alla ligger på samma nätverk)? Eller missar jag bara något?

jag har inte köpt ännu, men får köp-alternativsknappen när jag går in på ett avsnitt av exempelvis family guy... 99 cent.

Det var ju lättare att gå förbi än jag trodde.
Jag kopplade upp datorn med jobbets vpn (som går via usa).
Sedan delade jag ut internet via den och kopplade upp ATVn via den.
Och slutligen startade jag om ATVn och då funkade det.
Med reservation för att jag inte har prövat att hyra något än, men hyrknappen finns iallafall där vilket inte var fallet förut.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-14 16:29
Ursprungligen av hallgren:

Det var ju lättare att gå förbi än jag trodde.
Jag kopplade upp datorn med jobbets vpn (som går via usa).
Sedan delade jag ut internet via den och kopplade upp ATVn via den.
Och slutligen startade jag om ATVn och då funkade det.
Med reservation för att jag inte har prövat att hyra något än, men hyrknappen finns iallafall där vilket inte var fallet förut.

Man behöver inte något amerikanskt IP för att kunna hyra filmer och tv-serier. Det är endast för att kunna använda NetFlix som amerikanskt IP behövs.

Ursprungligen av zinned:

Man behöver inte något amerikanskt IP för att kunna hyra filmer och tv-serier. Det är endast för att kunna använda NetFlix som amerikanskt IP behövs.

Jo, precis som flera har skrivit så gick det inte att hyra tv-serier från den förrän den varit kopplad via usa. Men det räcker tydligen med att ha varit kopplad så, när man ställer tillbaka till svenskt ip så funkar det fortfarande.

Ursprungligen av hallgren:

Jo, precis som flera har skrivit så gick det inte att hyra tv-serier från den förrän den varit kopplad via usa. Men det räcker tydligen med att ha varit kopplad så, när man ställer tillbaka till svenskt ip så funkar det fortfarande.

Det stämmer inte heller då min Apple TV inte har varit uppkopplad mot ett USA ip.

Vad man måste göra är att ändra till United States under två menyer och det är just det som jag tror många missar att göra.
Gör man det rätt och har ett iTunes US konto så ska hyr/köp knappen dyka upp efter en omstart.

Ursprungligen av GoYoghurt:

Det stämmer inte heller då min Apple TV inte har varit uppkopplad mot ett USA ip.

Vad man måste göra är att ändra till United States under två menyer och det är just det som jag tror många missar att göra.
Gör man det rätt och har ett iTunes US konto så ska hyr/köp knappen dyka upp efter en omstart.

Bra för dig om det var så, men för mig (och uppenbarligen många andra) funkade det inte. Att hyra filmer gick bra, och att hyra tv-serier från datorn och sen strömma till ATVn gick också bra men hyra tv direkt från atvn gick inte.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-14 22:31

Märkligt...jag har aldrig haft problem och har aldrig suttit på ett US-IP.

Snabb heads-up:

Om någon var skraj att uppdatera sin ATV2 till 4.1 så kan jag meddela att det inte var några problem för mig. Jag behövde inte ligga på något US-IP. TV-serier går fortfarande att hyra.

/R

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 22:50
Ursprungligen av riksost:

Snabb heads-up:

Om någon var skraj att uppdatera sin ATV2 till 4.1 så kan jag meddela att det inte var några problem för mig. Jag behövde inte ligga på något US-IP. TV-serier går fortfarande att hyra.

/R

Härligt att höra

Jag chansade men har ännu inte testat själv efter uppdateringen...bra att få det bekräftat iaf.

Jag har inte kört min appletv via något amerikanst ip men kommer iaf in i butiken, inte testat att hyra men antar att det lär fungera då jag kommer in i butiken.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-11-23 11:21
Ursprungligen av poseidon84:

Jag har inte kört min appletv via något amerikanst ip men kommer iaf in i butiken, inte testat att hyra men antar att det lär fungera då jag kommer in i butiken.

Ser du någon hyr-knapp?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 21:29

Jag får en knapp för att hyra för både tv-serier och filmer men när jag klickar på "rent" så får jag bara felmeddelandet: "Det gick inte att kommunicera med itunes store. Försök igen senare."
Trodde först att det var något tillfälligt fel, men testade idag igen och fick samma felmeddelande.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 23:35

Det löste sig. Jag hade råkat loggat in med mitt svenska konto. :/

1
Bevaka tråden