Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att ladda ner program

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt att ladda ner, ett antal program från internet men kommer bara till nerladdningssidan sen händer det inget står still och laddar bara. Ibland bara en blank sida,har testat med safari Google chrome Firefox likadant med alla.

Lite mer info får du nog ge oss...

Vi kan väl börja med att du berättar varifrån du försöker ladda ner programmen. Något litet exempel på vad och var du försöker ladda ner hade varit bra

Från Cnet tex,el direkt från Dap hemsida el direkt från tillverkarna funkar inte alls.

Fattar ingenting,gick in på Aplles egen sida och försökte hämta Speed download samma sak där nerladdningen startar inte. Bara att sälja den här nya mac minin jag köpte nyss,för 7500 bortkastade pengar.nån som vill ha den, som bojsänke?

Jag kan ta den...

Men skämt åsido... Är det inte lite tidigt att dra till med sådana drastiska uttalanden? Det finns ju en naturlig förklaring någonstans.

Så då får vi försöka dra ur dig lite mer information...

- Hur är datorn ansluten till internet? (router, operatör, osv)
- Brandväggsinställningar, både i dator och router?
- Har du provat att skapa en ny användare i datorn, för att se om det blir någon skillnad där?

Har du kollat i foldern "Hämtade filer"?

Blocket

Nu finns den till salu på Blocket/ Gotland.

Jag har raderat 4 inlägg, som var offtopic, och som nästan var som en inbjudan till ännu ett datorkrig - och datorkrig vill vi inte ha.

Och eftersom trådskaparen uppenbarligen inte vill ha mer hjälp med problemet, så stänger vi tråden här.

/Mod

1
Bevaka tråden