- johannes.roth
- Medlem ●
- Stockholm
Under kvällens "Back to Mac"-event presenterades nya MacBook Air. Den kommer i storlekarna 13" och 11,6".
Ingångsmodellerna har bestyckats med en Intel Core 2 Duo processor vid 1.4GHz och 64GB SSD lagringsutrymme. När det gäller SDRAM-minne ligger det på 2GB. GPU-kretsen är av typen NVIDIA GeForce 320M, som redan sitter i t.ex. MacBook och MacBook Pro.
Batteritiden sträcker sig till imponerande 30h i standby-tid och 5h vid trådlös surf via Wi-Fi.
Cool extra finnes, Restore DVD på minnes kort..
Jag tror att det är en nedskalad usb-pinne, d.v.s. innandömet av en usb-kontakt som kläms in i MBA:s usb-port.
Bra att de skalat bort onödigt material, denna lär behöva användas av ytterst få MBA-köpare.
Jag tror att det är en nedskalad usb-pinne, d.v.s. innandömet av en usb-kontakt som kläms in i MBA:s usb-port.
Bra att de skalat bort onödigt material, denna lär behöva användas av ytterst få MBA-köpare.
Ja? Det är ju ganska självklart.
ringde upp en polare o berättade varpå han gasade lite extra o sitter klistrad framför datorn nu och ska beställa en. konstigt att de inte erbjuder mer ram... kanske inte får plats?! Galet tunn dessutom. 0.275 cm vid minsta punkten (hajjar fortfarande inte att det går men men)
4gb ram är möjligt enligt specarna. Tur det! vilken perfekt liten maskin!
VERKLIGEN
Dags att lägga sin 11.6 tums fake mac Air till historien dvs en Packard & Bell med snow leopard installerat.
men är det så man kan byta själv eller sitter det fast? alltså så man måste köpa med 4 GB direkt!
jag tror inte att internminnet är utbytbart (eller uppgraderbart) eftersom det inte anges på tech spec-sidan vilken sorts minnesplats det i så fall skulle vara. dessutom ser minnet väldigt fastlött ut på bilderna av moderkortet.
"flash-pinnen" verkar dock utbytbar - frågan är bara vad man kan byta ut den med...?
jag tror inte att internminnet är utbytbart (eller uppgraderbart) eftersom det inte anges på tech spec-sidan vilken sorts minnesplats det i så fall skulle vara. dessutom ser minnet väldigt fastlött ut på bilderna av moderkortet.
"flash-pinnen" verkar dock utbytbar - frågan är bara vad man kan byta ut den med...?
Klart det e uppgraderbart !!
Klart det e uppgraderbart !!
Att det går att välja till mer minne vid beställning betyder inte att det är uppgraderbart i efterhand?