Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmen du inte kan vara utan i Cydia

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-14 20:58
Ursprungligen av cykel_matte:

det finns någon app som gör så att jag kan lägga appsen i "random" ordning utan att alla klumpas högst upp vad heter den? och så finns det någon som gör så att man kan radera cydia apps genom att hålla på dom? vad heter den?

Gridlock och CyDelete (varning dock för den sistnämnda - sköt dina Cydia appar via Cydia!)

Ursprungligen av FreddeB:

Gridlock och CyDelete (varning dock för den sistnämnda - sköt dina Cydia appar via Cydia!)

Vad kan hända om jag använder cydelete?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 16:47
Ursprungligen av cykel_matte:

Vad kan hända om jag använder cydelete?

Cydia är en komplex installation. Jag skulle aldrig peta i funktionaliteten med verktyg som inte utvecklats av Saurik eller chpwn och ett rasat Cydia leder i 99 fall av 100 till en Restore. Men det är klart, har du SHSH sparade så fungerar det men du har slösat bort 3h av ditt liv på en restore

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-16 22:22

Köpte "Multifl0w" häromdagen och måste säga att det känns som att det är så multitasking på iPhone ska se ut, mer "Mac-aktigt".

Jag får fortfarande inte flightmode i Sbsettings att fungera med iPhone 4 o 4.01. Är det så för er också? Allt annat verkar funka att stänga av/ på men inte flightmode.. Lite segt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-06 19:53

Samma här, jag tror Saurik sliter med Cydia-Rock sammanslagningen instället för att hårdkoda

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-06 21:32

Flight mode fungerar klockrent för mig med 4.01 och sbsettings.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-06 23:01

Just nu kan jag inte vara utan Cydia men är tvungen ändå. Gah, iPhone känns halvdan utan jailbreak!

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-20 23:19

Någon som vet varför jag inte hittar "Backrounder" i Cydia?

Ursprungligen av sYra:

Någon som vet varför jag inte hittar "Backrounder" i Cydia?

Fel tråd. Och det heter Backgrounder.
http://iphoneguiden.se/guide-hur-du-installerar-och-anvander-backgrounder/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-26 08:46

Här kommer ett par tips som förhoppningsvis bidrager till färre artärbråck och mindre mikrostress...:D

Fast Copy

RemindMeLater

ShakeToUndoKiller - slå av funktionen som ångrar tangenttryckning när telefonen skakas

"True transparent Folders" tar bort ramen runt dina mappar, kräver Winterboard och fungerar alldeles utmärkt med FolderEnhancer

Mina favoriter ATM är

1. SBSettings: Switcherpanel for most common things FREE

2. Barrel: 3D-springboard (6 modes) PAID

3. Clock Hide: Hide clock on springboard FREE

4. Graviboard: Let gravity arrange your icons PAID

5. iAnnounce: iPhone tells you who´s calling FREE

6. Iconoclasm: Arrange your springboard icons in patterns PAID

7. Infiniboard: Scroll verticaly like Launcher PRO on Android etc. PAID

8. Infinidock: Scroll your dock and add more icons PAID

9. Infinifolders: Break the 12-app limit by apple and scroll folders like infiniboard PAID

10. iShakeLock: Shake to lock your iDevice FREE

11. Parallax: Scrolling/panorama wallpaper like on Samsung Galaxy S PAID

12. Shrink: Change size on icons on page, dock & multitask from 25 - 500 % PAID

13. SnapTap: Use volume buttons to take pictures. Supports autofocus, flash and filming PAID

14. WinterBoard: Activate tweaks and themes FREE

Senast redigerat 2010-12-16 22:07
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 21:48

Välkommen welcome till to Sveriges Swedens största largest Apple-site Robert

haha tack jag gillar 99mac faktiskt

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-12-21 12:27

Jo det är den jag försöker med :/ googlar lite o ser om fler har samma problem

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 17:13

StatusNotifier fungerar tydligen inte med 4.x än, det finns en fixad Deb där ute men det är väl inget jag rekommendrar

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=tz1lkTAAwtDi_7HJxef0Vgg#gid=1

Jag rekommenderar er att kika på Notifiy Pro, Notified Pro eller LockInfo.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-21 23:16

Testade RetinaAppIcons igår och det fungerar väldigt bra! Samtliga mina appar har nu fått retinaupplösta ikoner som ser riktigt bra ut.
Update those non-retina icons with RetinaAppIcon! | iPhone News, Help and Guides

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-12-25 16:38

Notifier+ fungerar riktigt bra som substitut för StatusNotifier

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 19:18

För er som händelsevis missat detta så kommer här årets tveklöst med användbara tweak....

App: FakeClockUp

Repo: http://hitoriblog.com/apt/

Edit: kan en mod flytta denna tråd till jb-forumet tack?

För er som händelsevis missat detta så kommer här årets tveklöst med användbara tweak....

Rekommenderas, mer info här med video FakeClockUp Makes your iPhone or iPod Touch Faster [Jailbreak Tweak] .

Kan ni förklara grejen? Riskerar man något? Varför är det inte så från början?

Skriv aldrig uppmaningar/kommentarer till moderatorerna inne i en tråd. Dels för att vi kanske aldrig får syn på det ni har skrivit, och dels för att det är offtopic i tråden.

Använd rapporteringsfunktionen i stället, så vet ni med säkerhet att uppmaningen/kommentaren når oss.

Nu råkade jag själv få syn på att den här tråden låg fel, och när jag var inne för att flytta den så råkade jag få syn på din kommentar.

/Mod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 20:39

Skumt, den YT-video jag infogade i min post syns inte på iPad

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-24 08:03

Apple valde en alldeles för slö animering, det passade väl deras GUI-strategi bättre än många användares så animeringen har skruvats upp för att ge ett rappare GUI. Ingen överklockning eller ngt annat, min gissning är att FakeClockUp bara justerar någon byte i en .plist-fil

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-24 11:43

x2.5 kör jag med. Tack för tipset, en jäkla skillnad..

Jag installerade det och det var ju grymt, men det(tror jag) messade upp min datatrafik. jag kunde inte surfa på mobildata. (avinstallerade och nu funkar det)
Ni har inte det problemet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-24 14:08

theplague, jag följer tråden på macrumors och ingen av de 150 som hittills postat har nämnt ngt om detta - det låter oerhört konstigt. Första gången jag installerade upplevde jag låsningar i Inställnings-menyn men andra installationen fungerade bättre.

Bara denna lilla tweak gör det värt att jailbreaka, framförallt för 3G och 3GS-ägare men även iP4an känns som ny igen! Försök igen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-13 11:20

Hej letar efter program som "lurar" att man har WiFi fast det bara är 3G
Tack
//Peterr

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-13 18:42

3G Unrestrictor eller My3G

• Medlem
  • Stockholm