Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bryce dumpat!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg just till min ledsnad att Corel upphör med utveckling av landskaps- och 3D-programmet Bryce för Mac. Motivet är att PC-versionen säljer bättre...
Om den motiveringen skulle tillämpas konsekvent hade vi inte många Mac-program kvar! Är det inte någon mer än jag som beklagar beslutet rörande Bryce? Det är ju ett jätteroligt program i vart fall för oss amatörer! Att man kommer att fortsätta ge support för den nuvarande versionen känns som en rätt klen tröst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 20:29

Tråkigt, men Corel har alltid varit puckon. De har WordPerfect men gör ingenting med det. Jubelidioter. Corel är snart borta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 20:39

Hur är det nu, finns Bryce 5 till Mac eller ska det komma?

Jagg har aldrig sett en snygg Brycebild… är inte det typ för medieprogramselever som tror att de ska bli TV-spelsdesigners när de blir stora?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-02 20:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Jagg har aldrig sett en snygg Brycebild? är inte det typ för medieprogramselever som tror att de ska bli TV-spelsdesigners när de blir stora?

Jo...

Tja, kanske det stämmer att det över huvud taget inte går att göra snygga Bryce-bilder, men det är förbaskat roligt att försöka. Som jag sa så passar programmet faktiskt jättebra för oss amatörer. Så här kan en i och för sig naturligtvis töntig samling amatörbilder se ut:
http://homepage.mac.com/lasyd/PhotoAlbum.html
Det viktiga är att man själv tycker att det är roligt att göra bilderna; inte att proffs och experter anser att bilderna är bra.
Version 5 finns för övrigt ute och kommer att fortsätta säljas tills vidare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 21:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lars Sydolf
Tja, kanske det stämmer att det över huvud taget inte går att göra snygga Bryce-bilder, men det är förbaskat roligt att försöka. Som jag sa så passar programmet faktiskt jättebra för oss amatörer. Så här kan en i och för sig naturligtvis töntig samling amatörbilder se ut:
http://homepage.mac.com/lasyd/PhotoAlbum.html
Det viktiga är att man själv tycker att det är roligt att göra bilderna; inte att proffs och experter anser att bilderna är bra.
Version 5 finns för övrigt ute och kommer att fortsätta säljas tills vidare.

Den här tyckte jag var trevlig!

Bryce lever!

Såg just att DAZ tagit över Bryce och att det faktiskt skall komma en uppdatering! Även för Mac! "Bryce 5.5 is in the beta stage of testing and will be released this year"
Toppen!
Kan tillägga att jag nu i dag (2005-04-30) laddat ner den nya versionen Bryce 5.5!
Skall vara i snitt 30 % snabbare rendering! Låter ju lovande.

Senast redigerat 2005-04-30 10:37
1
Bevaka tråden