Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man fjärrstarta torrents med iPhone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-21 22:26

Är det nån som har fått detta att fungera? Skulle helt enkelt kunna vilja fjärrstarta Transmission eller uTorrent från min iPhone om jag kommer på nåt jag vill tanka hem om jag inte är hemma. Försökte mig på detta för några år sen men fick inte igång det, nån som kan med det?

Jorå, det funkar finemang. Transmission har ett inbyggt webbgränssnitt som är iPhone-anpassat. Det du får tänka på är, som du kanske vet, att se till så att rätt port är åtkomlig utifrån, om du har en brandvägg/router.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-10-21 22:49

Om du menar att fjärrstarta torrents via din telefon på Transmission som redan körs på din dator där hemma så går det numera bra (för ett antal versioner sedan fick jag inte heller det att fungera). Bara att ställa in Enable Remote Access i Transmission, surfa in på http://din.dators.ip.nr:9091 och klistra in URL:en till torrentfilen.

Ursprungligen av NickZse:

Om du menar att fjärrstarta torrents via din telefon på Transmission som redan körs på din dator där hemma så går det numera bra (för ett antal versioner sedan fick jag inte heller det att fungera). Bara att ställa in Enable Remote Access i Transmission, surfa in på http://din.dators.ip.nr:9091 och klistra in URL:en till torrentfilen.

Tackar, fungerar utmärkt

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-21 22:49

Jag använder iTeleport.
Med detta kommer du åt hela datorn.
Du får upp exakt vad du ser på datorn där hemma och kan styra mus och starta program osv och göra precis vad du vill.
Funkar as bra och jag använder det till detta en hel del.

En annan skön metod är att använda Dropbox.

Skapa en mapp för dina torrent filer och sen ställer du in Transmission att "automatically open torrents from..." mappen. Då kan du starta 25 nedladdningar på en gång helt automagiskt.

Fungerar dessa lösningar med iPad också ?

LCR

Ursprungligen av LCR:

Fungerar dessa lösningar med iPad också ?

Ja! Det borde dom göra iaf, iom att ingen utav dom (förutom kanske iTeleport, som jag inte prövat) använder något som är iPhone-specifikt. Webbgränssnittet är just ett webbgränssnitt, och Dropbox finns i iPad-version också. Och såklart funkar ju iPhone-appar på iPaden med.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-22 15:36

Tänkte på nån smidig lösning á la Remote Access-funktionen i Transmission men jisses, iTeleport var ju ett makalöst grymt program!

Det jobbiga är ju att man inte kan spara en torrentfil till sin iphone och sen ladda upp till Transmission. I många fall har ju inte filen en sökväg som går att kopiera och använda i Transmissions "add from url" heller.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-22 16:17

Nej, hur fungerar egentligen den där Remote Access-delen? Jag vill ju att om jag surfar in och klickar på en .torrent-fil i iPhonen så ska den starta nerladdningen på min Macbook där hemma, kort och gott. Nu fungerar ju i och för sig iTeleport riktigt grymt men alternativa lösningar är ju alltid välkomna.

Ursprungligen av CEk:

Nej, hur fungerar egentligen den där Remote Access-delen? Jag vill ju att om jag surfar in och klickar på en .torrent-fil i iPhonen så ska den starta nerladdningen på min Macbook där hemma, kort och gott. Nu fungerar ju i och för sig iTeleport riktigt grymt men alternativa lösningar är ju alltid välkomna.

Det fungerar för mig, kopierar bara länken och klistrar in i Transmission. Men som Johan S skriver ovan så beror det nog lite på var man plockar torrent-länken ifrån.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-22 19:44

Men hur går det till rent praktiskt i iPhonen, har du en app från Cydia eller dylikt som du använder då eller är det via ett webbinterface som du sköter det hela?

Ursprungligen av Capeman:

Det fungerar för mig, kopierar bara länken och klistrar in i Transmission. Men som Johan S skriver ovan så beror det nog lite på var man plockar torrent-länken ifrån.

Ursprungligen av CEk:

Men hur går det till rent praktiskt i iPhonen, har du en app från Cydia eller dylikt som du använder då eller är det via ett webbinterface som du sköter det hela?

Nej, min telefon är inte jailbreakad, kör i Transmissions webinterface. Man klistrar alltså bara in sökvägen till torrentfilen, sen sköter Transmission resten. Har lagt ett "bokmärke" till webinterfacet i telefonen, blir en riktig webapp.

1
Bevaka tråden