- Lilieqvist
- Medlem ●
- Linköping
Hej!
Är det någon mer än jag som har haft problem att displayen inte hålls släckt under samtalen? Nästan i varje samtal har jag kommit åt någon knapp. Ibland parkerar jag samtalet av misstag. Riktigt irriterande och jag hade inte alls detta problem med min 3G.
Är det någon som har samma problem och vet vad det beror på?
Har också märkt av repor på metallhöljet efter att jag haft på Apples bumper vilket är enormt irriterande.
Mycket trista problem på en annars så perfekt telefon.
Hej!
Är det någon mer än jag som har haft problem att displayen inte hålls släckt under samtalen? Nästan i varje samtal har jag kommit åt någon knapp. Ibland parkerar jag samtalet av misstag. Riktigt irriterande och jag hade inte alls detta problem med min 3G.
Är det någon som har samma problem och vet vad det beror på?
Har också märkt av repor på metallhöljet efter att jag haft på Apples bumper vilket är enormt irriterande.
Mycket trista problem på en annars så perfekt telefon.
Det har varit en del problem med proximity sensor. Det kanske är det du har drabbats av.
Angående repor på metallen så känns det som otroligt. Är inte din bumper av plast?
Min erfarenhet vad det gäller proximity-problemet och örontrycken det resulterar i är följande.
Jag köpte en iPhone 4 med iOS 4.0. Fungerade hur bra som helst. Sedan började de komma rapporter om folk som parkerar samtal med örat stup i kvarten. Detta var inget jag märkte av. Sen kom iOS 4.1 som skulle fixa detta problem. Då som först började jag parkera samtal med örat. Inte varje samtal men det händer lite då och då. Så jag upplever det som att fixen i 4.1 som troligen löste problemet för många samtidigt framkallat problemet hos några av oss andra.
Lite märkligt detta med prox-sensorn då det aldrig någonsin var nåt knas med den på de två tidigare iPhone jag haft, 2G och 3Gs. Men på min iP4 som kom med iOS4.1 så händer det ibland att man märker att skärmen tänds och släcks vid kinden, och jag har fått högtalaren påslagen av kinden några gånger. Riktigt irriterande och mycket märkligt att man inte lyckats få till den saken på iP4 när man haft perfekt funktion på detta på de tidigare modellerna.
Dr Tinnitus
Lite märkligt detta med prox-sensorn då det aldrig någonsin var nåt knas med den på de två tidigare iPhone jag haft, 2G och 3Gs. Men på min iP4 som kom med iOS4.1 så händer det ibland att man märker att skärmen tänds och släcks vid kinden, och jag har fått högtalaren påslagen av kinden några gånger. Riktigt irriterande och mycket märkligt att man inte lyckats få till den saken på iP4 när man haft perfekt funktion på detta på de tidigare modellerna.
Dr Tinnitus
Är det?
Det är ju en känd bugg för iPhone 4.
Han ifrågasätter inte att buggen finns. Han säger bara att det är lite märkligt att Apple gör ett sådant misstag - och får problem med sensorn i fjärde generationens telefon, när man har haft en väl fungerande sensor i de tre föregående generationerna.
Och det kan vi väl hålla med om, eller hur?
En annan trälig grej som en del råkat ut för (jag själv inkluderat) är att telefonens blixt/lampa inte fungerar..
Som hard core lantis kan jag bekräfta alla funderingar kring repor. Använder man sin iPhone i en tuff miljö kan det faktiskt vara så att gummibumpern orsakar större slitage och fler repor än om du inte använder den. Om du får in bös (samlingsord för hö, sand, smuts etc) mellan din telefon och bumpern kommer det att skava betydligt mer än om du hade telefonen lös i fickan.
Min gamla 3G hade jag skydd på i ett halvår och utan skydd i ett och ett halvt år. Den fick fler repor det första halvåret än under resten av tiden. Tyvärr kan du inte hålla i 4:an utan en bumper så där har man inget val.
Funderar på ett case i hårdplast, men har inte kommit mig för.
Prox sensor-problem är kända och något som Apple förmodligen jobbar hårt med. Mycket irriterande när det händer.
Det är dock mer irriterande att de inte kan få till en fungerande bluetooth, då hade liksom prox-sensorn varit ur vägen.
Och eftersom Ericsson äger rättigheterna till Bluetooth så kan man misstänka att Apple gör det för att jävlas. Eller tvärtom.
Som hard core lantis kan jag bekräfta alla funderingar kring repor. Använder man sin iPhone i en tuff miljö kan det faktiskt vara så att gummibumpern orsakar större slitage och fler repor än om du inte använder den. Om du får in bös (samlingsord för hö, sand, smuts etc) mellan din telefon och bumpern kommer det att skava betydligt mer än om du hade telefonen lös i fickan.
Min gamla 3G hade jag skydd på i ett halvår och utan skydd i ett och ett halvt år. Den fick fler repor det första halvåret än under resten av tiden. Tyvärr kan du inte hålla i 4:an utan en bumper så där har man inget val.
Funderar på ett case i hårdplast, men har inte kommit mig för.
Prox sensor-problem är kända och något som Apple förmodligen jobbar hårt med. Mycket irriterande när det händer.
Det är dock mer irriterande att de inte kan få till en fungerande bluetooth, då hade liksom prox-sensorn varit ur vägen.
Och eftersom Ericsson äger rättigheterna till Bluetooth så kan man misstänka att Apple gör det för att jävlas. Eller tvärtom.
Kan också skriva under på det här. På mina 3G/3GS fick jag många fula repor och skador av "bös" som letat sig in emellan. Fördelen var att telefonen blev radikalt lättare att hålla i.
Vad är problemet med BT nu? Jag trodde att det hade fixat sig?
...irriterande att de inte kan få till en fungerande bluetooth...
Liksom föregående talare, så undrar jag också vad det är som inte fungerar med iPhonens bluetooth?
Liksom föregående talare, så undrar jag också vad det är som inte fungerar med iPhonens bluetooth?
Har skrivit om det här, men kort resumé:
Jag använder mig av Jabra BT8030 (stora lurar med mikrofon), Jabra EXTREME, Sony Ericsson HBH-PV703 (mycket gammalt) samt Sony Ericsson VH310. Det enda som fungerar klockrent är BT8030, som efter 4.1 dessutom har fått stöd för alla knappar (näst låt etc.) De andra, prat-headseten fungerar bra i fem minuter, sedan hör inte den jag pratar med vad jag säger. Kan inträffa i bilen med telefonen i billhållaren.
Men det verkar som om den "tappar kontakten" efter ett tag. Som om räckvidden inte räcker till och den tappar kontakten, fast jag har visuell kontakt med telefonen på en meters avstånd.
Jag har faktiskt gett upp.
Har skrivit om det här, men kort resumé:
Jag använder mig av Jabra BT8030 (stora lurar med mikrofon), Jabra EXTREME, Sony Ericsson HBH-PV703 (mycket gammalt) samt Sony Ericsson VH310. Det enda som fungerar klockrent är BT8030, som efter 4.1 dessutom har fått stöd för alla knappar (näst låt etc.) De andra, prat-headseten fungerar bra i fem minuter, sedan hör inte den jag pratar med vad jag säger. Kan inträffa i bilen med telefonen i billhållaren.
Men det verkar som om den "tappar kontakten" efter ett tag. Som om räckvidden inte räcker till och den tappar kontakten, fast jag har visuell kontakt med telefonen på en meters avstånd.
Jag har faktiskt gett upp.
Detta problem har jag haft med i princip alla BT-headset och den mångkulturella flora av telefoner jag haft i min ägo. Jag tror att detta är hänförligt till själva BT-tekniken snarare än iPhone. Det enda som fungerar någorlunda för mig är BT-handsfreen som är fabriksmonterad i min Toyota.
Jag har aldrig, med någon telefon, lyckats föra ett samtal utan knaster och allmänt dålig ljudkvalitet utan att hålla telefonen i ena handen högst 50 cm från headsetet eller lägga den på bordet framför mig.
Har lämnat in den för service nu. Har inte orkat gnälla om problemet med bumpern men jag kanske får en ny lur så då är det ju löst i alla fall
Har tidigare sett någon länk till en sida på Apple där man kan rapportera om problem med sin produkt, eller buggar, men hittar inte den länken igen.
Hittade bara en som krävde att man var registrerad som utvecklare och det är jag ju inte även om jag är välutvecklad....
Så, är det någon som kan hjälpa mig med en länk till Apple där jag kan skriva in och upplysa dem att det det fortfarande är strul med proximitysensorn i iP4 trots iOS4.1.
Dr Tinnitus
...hjälpa mig med en länk till Apple där jag kan skriva in och upplysa dem att det det fortfarande är strul med proximitysensorn i iP4 trots iOS4.1.
Har upptäckt en sak med min iP4 , när man sparar bilder i telefonen som har kommit via mail så går det inte att klicka in på dom såsom man kan göra på bilder som är tagna med kameran,från fotoalbumet., lite irriterande även att dom inte blir i samma skala som dom andra bilderna.
Ang. en del skriverier om hur hårda Apple har varit på att neka garanti om någon av fuktsensorerna löst ut så verkar ju detta vara intressant, om det nu stämmer alltså.
"Apple har ändrat sin interna policy för hanteringen av de fuktsensorer som numera sitter i alla iPod, iPhone, iPad och de flesta Macar, skriver Boy Genius Report som fått tag på det interna dokument som Apple skickat ut till alla serviceställen.
Numera måste en servicetekniker som upptäcker att fuktsensorn har aktiverats undersöka apparaten för att se om det finns spår av faktiska fuktskador innan kunden nekas reparation på garantin.
Tidigare har flera användare klagat på att Apple nekat dem reparationer på grund av att fuktsensorn aktiverats, trots att de inte låtit sin iPod eller annan apparat komma i direktkontakt med vatten. Det har spekulerats i att sensorerna ibland kan utlösas enbart av hög luftfuktighet eller av varma, svettiga fickor."
Äntligen Apple !!!!!
Är det sant så är det ju så man kan tycka att det skulle ha gått till hela tiden. Att en utlöst F-sensor går servicekillen mer intresserad och observant på OM det verkligen kan ha kommit in fukt i mobilen och gör en noggrannare koll på detta. Och finner han inga faktiska tecken på att fukt kommit in så är det grönt för garanti.
Dr Tinnitus
Ang. en del skriverier om hur hårda Apple har varit på att neka garanti om någon av fuktsensorerna löst ut så verkar ju detta vara intressant, om det nu stämmer alltså.
Är det sant så är det ju så man kan tycka att det skulle ha gått till hela tiden. Att en utlöst F-sensor går servicekillen mer intresserad och observant på OM det verkligen kan ha kommit in fukt i mobilen och gör en noggrannare koll på detta. Och finner han inga faktiska tecken på att fukt kommit in så är det grönt för garanti.
Dr Tinnitus
Var det inte bara för iPod?