Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Köpte en Seagate Momentus XT 500 GB.
7200 varv + 4 Gb flashminne = 80 % snabbare. Inte lika snabb som SSD men betydligt snabbare än standard, och mycket billigare än SSD. Cirka tusenlappen.
Ah, jag har funderat på en sån! Blir det mycket ljud och vibrationer jämfört med "standardhårddisken" i 5400 rpm? Jag har 13", blir ju antagligen lite mindre vibration i de större...
Ah, jag har funderat på en sån! Blir det mycket ljud och vibrationer jämfört med "standardhårddisken" i 5400 rpm? Jag har 13", blir ju antagligen lite mindre vibration i de större...
7200-varvare för givetvis mer oväsen än lågsammare diskar, men hur stor betydelse det har kan man bara själv avgöra.
vill man ha en tyst och snäll disk ska man även kolla upp antalet 'platters' i disken - en är bättre/tystare än två.
jag bytte en standard 5400rpm enkel platta (120GB) mot en 5400rpm dubbelplatta (500GB) i en 'pre-unibody' MBP och upplever att den nya disken är märkbart (men knappt 'betydligt') ljudligare än den gamla. (men oas mycket snabbare...)
det kan ju också vara stor skillnad mellan tillverkare och modeller kan tänka...?