Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa codec-packet för DivX?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller precis på och installerar OS X. Tänkte fråga vilket codec-pack som är bäst för att QT skall klara alla DivX codecar.

• Oregistrerad
  • 2003-05-30 18:13

Ok nu är jag inte så bra på mac själv (håller på att lära mig os x förfullt) men vad mig veteligen tycker jag att du ska skita i QT.
Nej kör istället VLC. Jag använder den själv flitigt och har absolut inga problem med den när dt gäller coder.
Den klarar allt utan att du behöver ladda hem en massa skit!
Finns att hitta på: Videolan.org

• Medlem
  • International user
  • 2003-05-30 18:17

Precis..
www.videolan.org/vlc/
eller
http://mplayerosx.sourceforge.net/

Btw, pelleman vad för dator ska du installera OS X på? Skaffat en ny mac?

• Medlem
  • 2003-05-31 00:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Ok nu är jag inte så bra på mac själv (håller på att lära mig os x förfullt) men vad mig veteligen tycker jag att du ska skita i QT.
Nej kör istället VLC. Jag använder den själv flitigt och har absolut inga problem med den när dt gäller coder.

Agree, minimalt med problem. Klarar allt.
Lite tightare i användarupplevelsen än MPLAYER just nu. Om du behöver redigera i QT så är 3ivx att rekommendera.

Annars kan du läsa mer på:
http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=10593

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-05-31 05:59

Helmot: Måste säga att de är kul att se en anna med mac i detta fjollträskdominerande forum

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 01:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot

Jag har också mycket positiv erfarenhet av Videolan, och användargränssnittet är helt OK. På det hela taget blir det bättre och mindre problem än Quicktime-codecen där inget funkar riktigt bra.

1
Bevaka tråden