Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple iPhone 4 från HK - bevisa att den är äkta

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-30 22:40

Mitt råd är: Köp den inte (!!!)
Klassiskt sätt att lura ivriga människor på är att låta dig betala hälften först och resten då du fått den. Det säger sig självt att han försöker blåsa dig på 2000kr (hälften).

Dessutom så spelar det somsagt ingen roll om han visar dig bilder eller ger dig serienummer för det kan han ta från sin egna äkta iPhone 4 och sen inte skicka någonting till dig. Eller i bästa fall en falsk telefon..

Tänk såhär; chansar du på detta och faktiskt förlorar 2000kr så är detta 2000kr mer som du kommer att ha lagt på din iPhone 4 då du tvingas köpa den från Apple Store eller Telia m.fl. Helt plötsligt har din iPhone kostat dig 10´000.kr istället för 8000kr. Kanske en tankeställare..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-31 00:28

Det är ju klart som korvspad att det är kopia. Varför skulle någon vilja gå igenom allt besvär med att försöka övertala dig, och skicka bilder, och sälja det till inköpspris?

Hur desperat känner du dig? Även om varan skulle vara original, vilket den uppenbart inte är, är det ens värt att ta en sådan risk för 2 000 kr? Har folk ingen som helst respekt för sig själva längre? Vi snackar inte om 200 000kr, utan en skillnad på två dagars lönearbete, där du redan lagt ner halva tiden på idioten som försöker lura dig. Gå till din favoritoperatörs butik och köp en på plats. Alla vet vad en iPhone/Appleprodukt kostar. Det finns inga hemliga lager, eller kontakter som kan ordna bättre priser.

Ursprungligen av ibish:

Det är ju klart som korvspad att det är kopia. Varför skulle någon vilja gå igenom allt besvär med att försöka övertala dig, och skicka bilder, och sälja det till inköpspris?

Hur desperat känner du dig? Även om varan skulle vara original, vilket den uppenbart inte är, är det ens värt att ta en sådan risk för 2 000 kr? Har folk ingen som helst respekt för sig själva längre? Vi snackar inte om 200 000kr, utan en skillnad på två dagars lönearbete, där du redan lagt ner halva tiden på idioten som försöker lura dig. Gå till din favoritoperatörs butik och köp en på plats. Alla vet vad en iPhone/Appleprodukt kostar. Det finns inga hemliga lager, eller kontakter som kan ordna bättre priser.

Precis, mina "inside men" kan max fixa fem procent eller så

Det är om man snålar som man åker dit.

Som ngn annan vis sa ovan, köpa billigt blir dyrt eftersom du ändå får köpa en lur till och då har du redan haft 2 lök i utgifter...Den riktiga kostar inte 6 tusen då - utan 8 ...

Rule No 1: Låter dealen för bra för att vara sann är det precis det den är.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-11-01 20:47

@ibish, Jag känner mig inte alls desperat. Jag blev bara nyfiken och ville undersöka saken, inga konstigheter!:) Och jag kan inte annat än hålla med dig om "risken" att betala 2000 kronor då jag kan lägga ut dom på en riktig iPhone istället. Tror den ända lösningen är att köpa en genom Borderlinx om man vill få luren för ett lite billigare pris, den kostar ca 5500:- på AppleStore UK. Känns lite surt att betala 7000-8000:- för telefonen trots allt.

Bevaka tråden