Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem MMS+Telia+3GS

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-13 19:07

Det har fungerat felfritt för mig sedan i julas!

Då är det inte bara jag som har problem.. Bra!

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-02 18:18
Ursprungligen av jonas.larsson:

Då är det inte bara jag som har problem.. Bra!

Me too

Yes!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 15:55

Kommer ni att meddela oss när detta skall börja fungera?
Jag är en av dem som haft ett supportärende på detta sedan i somras...

//Loka

...och bara så alla är medvetna om detta: Jag bytte från en 3G till en 4 och problemet hänger kvar. Vill också passa på att stämma in i hyllningskören för Telias seriösa agerande. Tack!

Ursprungligen av Fitinghoff:

...och bara så alla är medvetna om detta: Jag bytte från en 3G till en 4 och problemet hänger kvar. Vill också passa på att stämma in i hyllningskören för Telias seriösa agerande. Tack!

Personligen så är jag en aning avvaktande med att utbrista i en hyllningskör. Problemet har funnits länge, symptomen varit uppenbara och beskrivna åtminstone sedan i mars så jag är snarare irriterad att det har tagit så lång tid att ens erkänna existensen av problemet.

Även om jag är glad att fixas till sist;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 13:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Personligen så är jag en aning avvaktande med att utbrista i en hyllningskör. Problemet har funnits länge, symptomen varit uppenbara och beskrivna åtminstone sedan i mars så jag är snarare irriterad att det har tagit så lång tid att ens erkänna existensen av problemet.

Även om jag är glad att fixas till sist;)

Håller med här! Jag har också haft problemet länge, men felanmälde först i somras då jag trodde ny telefon och nytt SIM-kort skulle fixa problemet.
Jag avvaktar med att hylla Telia tills jag sett vad jag får för kompensation för detta.
Vi betalar för dyra tjänster som inte funkar! Det tog mig mer än en månad att få dem att förstå att det inte var jag som höll telefonen upp och ned eller hade fel på mina prylar!
Har bytt SIM-kort tre gånger och gjort återställningar var och varannan dag.
Först när jag uppmärksammade en av deras anställda på att han inte heller kunde skicka så började det hända saker...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-11-02 17:34

Till en annan fråga, har iOs 4.1, iPhone 4 och Telia. Mitt besvär är att kamera-symbolen inte finns till vänster när jag ska skicka ett MMS..alla inställningar är minutiöst gjorda manuellt, och ska stämma, men hur får jag telefonen att förstå att jag vill skicka ett MMS:)?

Bra att ni är glada över att ni har problem.

Det vore ju trevligt om tjänsten som skulle bli tillgänglig med 3.0 börjar fungera snart!

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-04 23:32
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Det vore ju trevligt om tjänsten som skulle bli tillgänglig med 3.0 börjar fungera snart!

Eh, det har ju knappast varit sönder sedan den 17/7-09...

Ursprungligen av zappee:

Eh, det har ju knappast varit sönder sedan den 17/7-09...

Eh, det har det nog... Jag tittade nyss bland mina mail och jag har mail från sommaren 2009 som beskriver just detta scenario. Så var lugn, MMS har inte fungerat felfritt överhuvudtaget för Telia

Senast redigerat 2010-11-05 06:52
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-05 07:24
Ursprungligen av BlackSmp:

Eh, det har det nog... Jag tittade nyss bland mina mail och jag har mail från sommaren 2009 som beskriver just detta scenario. Så var lugn, MMS har inte fungerat felfritt överhuvudtaget för Telia

Otur för dig, jag har då inte märkt några problem med MMS-tjänsten mer än senaste tiden...

Ursprungligen av zappee:

Otur för dig, jag har då inte märkt några problem med MMS-tjänsten mer än senaste tiden...

Du är lyckligt lottad du!:cool:

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-05 16:48
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Du är lyckligt lottad du!:cool:

Eller hur, jag använder dock väldigt sällan nuförtiden så

Jag provade också nyss och det fungerade bra. Sitter iofs med nya betan men det ska förhoppningsvis inte spela någon roll

Enligt besked från vår support så ska problemet sedan i fredags vara löst över hela landet. Problemen åtgärdades strax innan årsskiftet i större delen av landet men på vissa platser i södra delen av vårt avlånga land dröjde dessvärre lösningen till förra veckan.

Vi ber om ursäkt för de besvär som detta medfört.

Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice

Fint!

• Medlem
  • Landskrona
  • 2011-05-09 14:21

Köpte just en vit iPhone4, MMS funkar inte, kommer upp ett rött utropstecken efter en stund, den står & jobbar men termometern stannar på 90% sen tar det en minut.

Jag har testat allt jag sett här i tråden, WiFi av på, Roaming, 3G, reset av inställningar, total återställning av telefonen osv, men inget hjälper.

Några nyheter om detta ?

Ursprungligen av gumse:

Köpte just en vit iPhone4, MMS funkar inte, kommer upp ett rött utropstecken efter en stund, den står & jobbar men termometern stannar på 90% sen tar det en minut.

Jag har testat allt jag sett här i tråden, WiFi av på, Roaming, 3G, reset av inställningar, total återställning av telefonen osv, men inget hjälper.

Några nyheter om detta ?

Vi har lite problem med ett bakomliggande system som dessvärre kan orsaka att ditt nummer faller ur vår meddelandecentral för mms, vilket orsakar problem med att både skicka och ta emot mms. Felsökning pågår och förhoppningsvis är det åtgärdat inom kort. Jag ber om ursäkt för de olägenheter detta orsakar.

Om du nyligen gjort någon ändring på ditt abonnemang och sedan dess upplever problem med mms ber jag dig ta kontakt med oss på kundservice så aktiverar vi ditt nummer i meddelandecentralen igen.

Kontakta Telia - Kundservice - Privat - Telia.se
alternativt @Telia_service på Twitter.

Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice

• Medlem
  • Landskrona
  • 2011-05-09 15:16

När jag ringde supporten så fick jag bra hjälp, hon bad mig vänta medan hon "kollade i ett annat system", tog en minut sedan bad hon mig göra en "soft reset" & efter det funkade det.

Hon sa att hon hade stängt av & satt på MMS igen, det lät som om det inte var första gången hon sa detta, så det är nog en känd miss i deras system.

Hursomhelst så fungerar det nu & jag kan terra alla jag känner med fler bilder på mina katter...

Bevaka tråden