Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

var/mobile/Library/Caches/com.apple.iconscache borta?!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag uppdaterade från 3.1.2 till 4.0 och nu fungerar inte temat illumine som det ska, endast ett fåtal av ikonerna görs om för temat, och en del är större endel mindre, googlade lite och fann att jag skulle tömma cachen under var/mobile/Library/Caches/com.apple.iconscache, men den finns inte längre kvar, eller har de bytt namn på den(?) har någon stött på samma problem eller vet en lösning?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-01 22:19

Har du testat iWipe Cache från Cydia?

Ja jag provade iwipe men de hjälpte inte tyvärr, men imorse ( innan iwipe) så hade bitesms ikonen "ordnat" till sig, mera tips ;)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 09:46

Jag har själv stött på ditt problem ett flertal ggr men då jag lämnade ILlumine för Suave HD (och väntar in i2 som är iLlumines uppföljare) har jag inte spenderat så mycket tid på det på sistonde. Den tråd jag tror du behöver skumma igenom är denna men jag tror faktiskt inte att ILlumine fungerar 100% på iOS4.x

Det som brukade lösa det var att radera appen och installera om den alternativt att radera filen/Katalogen SpringBoardIconCache i /var/mobile/Library/Caches och sedan Respringa. (Dock ser jag nu att 4.x innehåller SpringBoardIconCache...) Jag tror du helt enkelt får köra med Suave istället, det ser i princip lika cleant ut...

Jag testade med suave, de ser helt ok ut, men fortfarande är dom "ordinarie" apparna såsom kamera , väder, almanacka osv oförändrade..... Ha du sett något preliminärt datum för illumine för ios4?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 11:48
Ursprungligen av _pojke:

Jag testade med suave, de ser helt ok ut, men fortfarande är dom "ordinarie" apparna såsom kamera , väder, almanacka osv oförändrade..... Ha du sett något preliminärt datum för illumine för ios4?

Apparna som inte uppdateras automagiskt får du lägga in via SSH, _iKon betatestar i2 just nu och det finns dessvärre ingen ETA på release - killen är noggrann

Dribbble - i2 Preview by Octavio Gonzalez

Okej, kanske jag kan göra samma med illumine då'? Jag kan visserligen googla om ssh o lägga in apparna den vägen, men orkar su berätta är ja tacksam! Illumine är nr1 tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 12:44

Mja, det finns 1000 beskrivningar men den jag rekommenderar är generell för iOS4

iPhone iOS 4 Theming Tips åsså naturligtvis Google

Google site:macthemes++illumine+ios4+auto+create

Jqg har hittat en lösning nu, tankade ner cyberduck , ssh,ade in i telefonen , ändrade namn på iconerna så att dom nu heter exakt som apparna gör, vips! Funkar :)! Tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden