Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreaka iPaden eller inte?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min iPad ett tag nu och funderar på att jailbreaka den. Vad tycker ni?
Ni som har kört ipad både vanligt och med jailbreak. Vad tycker ni? Ska man jailbreaka eller inte?

Tacksam för svar tips och förslag på bra appar som kan vara användbara!

Tack!

Jag tycker inte du ska göra det om du inte har något speciellt skäl.

Bra tråd, behöver också några bra skäl till varför? Annars skippar jag det med:)

Den stora styrkan med att jailbreaka..

Är ju de apps (för exempel inställningar) som finns i Cydia..
Ex. byta teman, använda ipad som trådlös wifi-hotspot...

Personligen tycker jag det känns ganska onödigt att Jb en iPad, eftersom 3G versionen är olåst.

iPhone däremot kan ju vara högmotiverat med JB, om man behöver låsa upp den..

Hoppas det hjälpte dig ngt!

Jo, känns väl mest som en onödig risk om man inte behöver det till ngn speciell anledning.

Har funderat på samma sak men kommer inte på någon anledning att göra det.

Har en ny oöppnad 16GB Wifi som brorsan köpte i USA då jag sålde min andra (lite förhastat) men jag har inte hunnit öppna den än...

LCR

Jag tänker mest på att det finns en del roliga appar att tillgå i cydia. Appar som har bra funktioner och som är geniala, men som inte har blivit godkända av Apple. Det som dock gör mig osäker om det är så pass många appar att det är värt att jailbreaka. Är det någon som känner till om det finns många användbara appar eller är det bara några stycken?

Det finns massor. Varför inte testa?

Vill du inte ha kvar jailbreaket så är det ju bara att återställa..

Finns några trådar om apps osv här på forumet, en är denna http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/267520-programmen-vara-utan-i-cydia.html

En fix som fixar tillbaka rotationslåset till "muteknappen" skulle räcka för mig

Ursprungligen av BlackSmp:

En fix som fixar tillbaka rotationslåset till "muteknappen" skulle räcka för mig

+1

Samma anledning här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-05 09:53

Alla mina iPhones har varit JBade. Det lustiga var att jag JBade min iPad direkt vid leverans, slängde in Backgrounder, SBCategories och iFile (samt SBSettings mest av gammal vana) och sedan satt jag där och tänkte 'och nu då...? Jag hittade helt inte tillräckligt många saker jag irriterande mig på som kunde motivera fler tweaks.

Nu, 6 månader senare och med en uppsjö iPad-specifika tweaks i Cydia och 4.2 GM betan på iPaden är det bara FolderEnhancer som kan få mig att JBa (jag kör MyWi på min iPhone 4) så jag lämnar troligen min iPad med stock 4.2 och får leva med max 12 ikoner i varje folder.

p.s Idag har jag över 90 PkgBackup-entries på min iPhone 4 så jag saknar verkligen inte intresse för 'tweakade' men för mig räcker dock 4.2 på iPaden

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-06 20:57
Ursprungligen av FreddeB:

Alla mina iPhones har varit JBade. Det lustiga var att jag JBade min iPad direkt vid leverans, slängde in Backgrounder, SBCategories och iFile (samt SBSettings mest av gammal vana) och sedan satt jag där och tänkte 'och nu då...? Jag hittade helt inte tillräckligt många saker jag irriterande mig på som kunde motivera fler tweaks.

Nu, 6 månader senare och med en uppsjö iPad-specifika tweaks i Cydia och 4.2 GM betan på iPaden är det bara FolderEnhancer som kan få mig att JBa (jag kör MyWi på min iPhone 4) så jag lämnar troligen min iPad med stock 4.2 och får leva med max 12 ikoner i varje folder.

p.s Idag har jag över 90 PkgBackup-entries på min iPhone 4 så jag saknar verkligen inte intresse för 'tweakade' men för mig räcker dock 4.2 på iPaden

iPad har 20 ikoner som max.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-06 23:29
Ursprungligen av kenjon:

iPad har 20 ikoner som max.

Så sant så, missade det

my3g på ipaden tycker jag är en bra anledning att jailbreaka. Utan det blir ju youtube och appstore inget kul över 3g...

1
Bevaka tråden