Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Modifierad 3Gs docka till 4:a

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom dockan till Iphone 4 är dyr så har jag avstått från att skaffa en. Idag så såg jag denna enkla "modifiering" som gör att dockan till 3G/Gs går att använda till 4:an

Make an Old iPhone Dock Fit With Newer Generation Models

5 minuters jobb, det var lite svårare att få loss skyddsstycket än vad jag först trodde men...:cool:

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-06 10:37

Har ju sett snyggare dockor

Ursprungligen av zappee:

Har ju sett snyggare dockor

Håller med men eftersom docka till 4:an kostar över 300 kronor så kan jag stå en stund med denna variant:)

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-06 12:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Håller med men eftersom docka till 4:an kostar över 300 kronor så kan jag stå en stund med denna variant:)

...gömd någonstans

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 20:25
Ursprungligen av zappee:

...gömd någonstans

Är det bara jag som tycker att man lika gärna kan köra sladd när resultatet blir sådär? Tar bort all tillfredsställelse tycker jag. No offence BlackSmp.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nä, dockan till iP4 kostar under 300 kr....

Dr Tinnitus

Som sagt så är det inte speciellt snyggt, men så länge det fungerar så antar jag att det är okej. Själv rotade jag fram en gammal 2G-docka som passar utmärkt för iPhone 4.

Kör på min gamla 2G-docka också, funkar kanon.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-06 12:52

Mitt tips är att köpa en universal docka från apple så fungerar den oavsett vilket modell man kör av iPhone

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-06 13:13

Menne... Du vet att du kan få tag på en docka på eBay för ca 50 spänn inklusive frakt? Jag köpte en häromdan och min fungerar alldeles utmärkt, lägger man två minuter på eBay eller liknande så hittar man dessutom en som ser exakt likadan ut som Apples original. Med tanke på att det är så billigt funderar jag nästan på att lyxa till det och köpa en till!

Ursprungligen av shandar:

Menne... Du vet att du kan få tag på en docka på eBay för ca 50 spänn inklusive frakt? Jag köpte en häromdan och min fungerar alldeles utmärkt, lägger man två minuter på eBay eller liknande så hittar man dessutom en som ser exakt likadan ut som Apples original. Med tanke på att det är så billigt funderar jag nästan på att lyxa till det och köpa en till!

Precis, köpte 2 dockor med en gång för 60:- Det enda man kan klaga på är en lite irriterande ruta som kommer upp hela tiden när man ansluter luren till dockan som säger att 'det här tillbehöret är inte optimerat för denna iphone' men den försvinner ju av sig själv inom några sekunder, så det går att leva med. När man betalat 10% av priset för 2 dockor så väger det klart upp det

Ok, då 299:- på Apple Store men den kostade över 300 i den lokala Applebutiken om jag inte missminner mig

Fast nu har jag titta på Ebay efter tips här så jag får se:)

Har en ebay-docka till min 3g och med den så låter inte sms/larm signalen men ringsignalen fungerar när den är ansluten..
+ att de börjar glappa efter ett tag. Är inne på min 4e på lite mer än ett år.
Men visst man kan ju köpa ett gäng från ebay innan man är uppe i Apples pris.
Till min 4a bet jag i det sura och köpte en orginal.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-11-16 20:03

Äh, med en Dremel och lite vattenslippapper så gjorde jag om min 2G-docka så att den passade min 3G när den kom...och den passar lika bra till min 4G...
Och det blev bra mycket snyggare än det där...

Varför skulle jag ta illa upp?

Skämt åsido, utseendet spelade mindre roll för mig. Jag provade men eftersom skalet dessutom har en funktion förutom utseendet i och med att det håller fast kontakten så satte jag tillbaka det.

Hehe, det där var ju inte så kul. Jag kör själv Universal Dock, så kan jag ha skal på etc.

1
Bevaka tråden