Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synka iPhone bilder till iPad?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag fick jag min iPad och jag absolut älskar den, värt vartenda öre!

Jag undrar dock om det finns något sätt som synkar mina bilder jag har tagit med iPhonen till iPaden. Givetvis så kan jag ju föra över till datorn och lägga in men det måste ju finnas något smidigare sätt. Jag har sökt runt en hel del men inte hittat något, hoppas ni kan hjälpa mig.

kan ju koppla kabel mellan om du har camera connection kit.

Enkelt, du behöver:

1 st USB-del från iPad Camera Connection Kit
1 st Synksladd
1 st iPhone
1 st iPad

Sätt i ipod-kontakten i iPhonen från synksladden
Sätt i USB-kontakten i USB-porten på USB Camera Connection Kit
Sätt i iPod-kontakten från USB-Camera Connection Kit i iPaden

iPhonen ses nu som kamera av iPaden, Bilder-appen startar automatiskt.
Välj foton att importera.
Viola! Klart

Kan man göra på samma sätt med videofiler som man filmar med iPhone4 och isåfall redigera filmerna i iMovie på iPad2? Spekulation, men undrar ändå. För om man enligt metoden nedan kan överföra bilder, liksom videos, då borde väl detta fungera?

Ursprungligen av larshelmin:

Enkelt, du behöver:

1 st USB-del från iPad Camera Connection Kit
1 st Synksladd
1 st iPhone
1 st iPad

Sätt i ipod-kontakten i iPhonen från synksladden
Sätt i USB-kontakten i USB-porten på USB Camera Connection Kit
Sätt i iPod-kontakten från USB-Camera Connection Kit i iPaden

iPhonen ses nu som kamera av iPaden, Bilder-appen startar automatiskt.
Välj foton att importera.
Viola! Klart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 22:41
Ursprungligen av ohsoweird:

Kan man göra på samma sätt med videofiler som man filmar med iPhone4 och isåfall redigera filmerna i iMovie på iPad2? Spekulation, men undrar ändå. För om man enligt metoden nedan kan överföra bilder, liksom videos, då borde väl detta fungera?

Har inte iMovie själv men tror det är så in i bomben begränsat att filmer tagna med iPhone inte kan redigeras med iMove på iPad och sedan föras tillbaka till telefonen, läs några av kommentarerna för iMovie i US AppStore så ser du varför iaf inte jag nappar på den appen

Tack för tipsen, men finns det inget trådlöst alternativ?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-08 23:32
Ursprungligen av Richrad.t:

Tack för tipsen, men finns det inget trådlöst alternativ?

Maila? Eller dropbox kanske?

Dropbox torde vara det smidigaste om det inte är alltför många bilder.

Jo dropbox lär funka men det jag hade tänkt mig var att såfort jag tog en ny bild med telefonen så synkades den till ipaden. Men jag kanske lever i en drömmvärld

Ursprungligen av Richrad.t:

Jo dropbox lär funka men det jag hade tänkt mig var att såfort jag tog en ny bild med telefonen så synkades den till ipaden. Men jag kanske lever i en drömmvärld

Tror inte den funktionen finns idag. Överhuvudtaget så lever ju Apple kvar i synk-via-kabel-till-dator-världen alldeles för mycket. MobileMe ger visserligen en del synkning genom luften, men det borde vara standard för alla och omfatta mycket mera (likt Googles tjänster). Kanske kan Apple nya feta datacenter vara ett steg i rätt riktning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 21:44
Ursprungligen av Richrad.t:

Jo dropbox lär funka men det jag hade tänkt mig var att såfort jag tog en ny bild med telefonen så synkades den till ipaden. Men jag kanske lever i en drömmvärld

Jag har Dropbox installerat både på min ipad, PC och telefon... en HTC HD2
När jag startar Dropbox i mobilen kan jag starta kameran i Dropbox menyn och alla bilder jag tar då hamnar automatisk i Dropbox och dyker upp både i telefon, PC och i Ipaden.
Vill man sedan spara en bild lokalt får man kopiera till enheten då Dropbox ligger på nätet
Upp till 2GB får man ha gratis.

/Christian

Ursprungligen av jokers:

Jag har Dropbox installerat både på min ipad, PC och telefon... en HTC HD2
När jag startar Dropbox i mobilen kan jag starta kameran i Dropbox menyn och alla bilder jag tar då hamnar automatisk i Dropbox och dyker upp både i telefon, PC och i Ipaden.
Vill man sedan spara en bild lokalt får man kopiera till enheten då Dropbox ligger på nätet
Upp till 2GB får man ha gratis.

/Christian

Det var annars en smart idé, den ska jag ha i bakhuvudet. Tack så mkt

Ja vi får hoppas på det bästa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-19 18:24

Långsam synkning iPad - iTunes

Det tar minst 15 min att synka iPaden med iTunes. Har i princip samma innehåll på iPhonen och där tar det ngn minut eller två...
Nån som har någon förklaring?

Ursprungligen av idi:

Det tar minst 15 min att synka iPaden med iTunes. Har i princip samma innehåll på iPhonen och där tar det ngn minut eller två...
Nån som har någon förklaring?

Jag synkar inte iPaden dagligen som jag gör med iPhonen men har noterat att iPaden verkar köra full back-up var och varannan gång och det tar 10-15 minuter. När den inte gör det tar det ungefär samma tid som iPhonen.

Du behöver bara installera bump på din ipad och iphonen så är det klart. Fungerar även med androidlurar.

/A

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-04-07 07:12

Jag kör med den här funkar fint.

App Shopper: Bump (Social Networking)

1
Bevaka tråden