Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigaste alternativet vad gäller surf till iPad 3G?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Jag letar efter det billigaste surf-alternativet till min iPad 3G. Någon som har några bra alternativ eller tips?

Tack!

Senast redigerat 2010-11-05 10:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 22:13

Det absolut billigaste sättet är (och det funkar även med en vanlig wifi padda) är att installera wi-fi router i telefonen och köra wi-fi mot sin egen telefon (befintligt abonnemang). mobilen har man ju ändå med sig i 99% av fallen.

Wi-fi router kan installeras på windows mobile, android och jail braikade iphones.

Själv har jag en HTC HD2 där wi-fi router finns med som standard... bara att starta och ansluta via wireless... telefonen funkar som vanligt under tiden

Köpte en 3G ipad för att få GPS funktionen och har inte känt att jag behövt installera nåt sim kort i nuläget.


/Christian

  • Medlem
  • 2010-11-11 13:24

Barnacle WiFi Tethering
En bra gratisapp som funkar finfint. (för android)

Jag betalar 39 kronor i månaden för ett extra sim-kort till mitt mobil-abonnemang hos Telia. Inte gratis, men man slipper vara beroende av andra maskiner.

Jag kör med Tele2 kompis ink 1 GB data för 59 mån på ipaden. Men tror du behöver vara student eller under 25.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-11 15:05

Telia har kontantkortssurf för 499 kr/år. 500 MB/mån. Det räcker ganska långt.

1
Bevaka tråden