Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dina första intryck av iTunes Ping

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-09-04 19:41

Är det bara jag som har het bizarra valmöjligheter vad det gäller vilka genrer man kan gilla på sin profil?

Vanliga genrer som t ex Metal, blues och folkmusik finns inte men jag kan välja på saker som Holiday, Fitness och workout och Soundtrack... hmmm?

Ett rent skämt. Varken mer eller mindre.

• Oregistrerad
  • 2010-09-04 21:03

Ping är inget för mig, men jag förstår att Apple försöker utveckla iTunes hela tiden - iTunes har ju bliv en enorm portal tack vare att det också är stort i Windows. iTunes är nog det största Apple gjort sedan det grafiska gränssnittet och därigenom lanserade vad vi idag menar med en persondator (PC) - för alla alltså - Svensson/Doe.
Att man kastar sig in i social networking är nog en ren chansning. Det kostar "ingenting" och dom sitter nu och ser vad som händer och gissar nog inte bättre än någon annan.
Nästa grej blir nog att man kan spela över nätet med iTunes - dataspel alltså. Jag kan också föreställa mig att det blir moln av allt och att det växer ihop med MobileMe på något vänster.
Hursomhelst så är iTunes en verktyg som inte kan överskattas. På Apple sitter säker ett helt team och brainstormar på heltid sedan år tillbaka om hur man kan utcekla denna enorma plattform som många andra aktörer bara kan drömma om.

Senast redigerat 2010-09-04 21:17

Integration med Twitter blev det i alla fall:

Twitter and Apple Team Up on Ping Integration - Mac Rumors

Ursprungligen av Capeman:

Integration med Twitter blev det i alla fall:

Twitter and Apple Team Up on Ping Integration - Mac Rumors

Mmm... ett steg i rätt riktning. Men det enda som kan göra Ping användbart är Facebook-integration.

Förresten... Twitter... används det alls nu för tiden?

Ursprungligen av iTiger:

Förresten... Twitter... används det alls nu för tiden?

Oh ja, av många, inklusive mig själv.

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-11-14 00:11

Nä, Ping var inte min grej. Integration med sociala medier i all ära, men jag vill inte hålla på att integrera mig inifrån iTunes. Där vill jag lyssna på min musik eller kolla mina podcasts.

Bevaka tråden