Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4, rundgång under samtal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brukar inte använda min iPhone till så värst många telefonsamtal, de få ggr jag gör det så sätter jag igång högtalarfunktionen.

Anyways... folk klagar på att det ekar/blir rundgång när de pratar med mig, alltså, när jag har telefonen mot örat.
Allt de säger ekar tillbaka.
Jag googlade runt lite, och det är fler som upplever samma problem.

Apple - Support - Discussions - iPhone 4 Echo ...

Ekot försvinner dock om jag sänker volymen... till ungefär medel.

Fler som upplever samma problem?
Ser ut som så, att jag måste lämna in den på service... hm...

Cheers.

Testat att återställa den ?

Ursprungligen av SlackyKun:

Brukar inte använda min iPhone till så värst många telefonsamtal, de få ggr jag gör det så sätter jag igång högtalarfunktionen.

Anyways... folk klagar på att det ekar/blir rundgång när de pratar med mig, alltså, när jag har telefonen mot örat.
Allt de säger ekar tillbaka.
Jag googlade runt lite, och det är fler som upplever samma problem.

Apple - Support - Discussions - iPhone 4 Echo ...

Ekot försvinner dock om jag sänker volymen... till ungefär medel.

Fler som upplever samma problem?
Ser ut som så, att jag måste lämna in den på service... hm...

Cheers.

Men varför sätter du på högtalarfunktionen och sen ändå håller din iPhone mot örat när du snackar? Låter ju lite lustigt, för högtalarfunktionen är ju till för att slippa ha mobilen mot örat vid samtal...

Kanske programvaran för att hantera högtalarsamtal är anpassad för hur akustiken blir när mobilen ligger fritt och inte när den hålls mot örat som vanligt. Så det kan ju kanske vara orsaken till att det blir rundgång, att du helt enkelt gör nåt som det inte är tänkt att man ska göra?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Men varför sätter du på högtalarfunktionen och sen ändå håller din iPhone mot örat när du snackar? Låter ju lite lustigt, för högtalarfunktionen är ju till för att slippa ha mobilen mot örat vid samtal...

Kanske programvaran för att hantera högtalarsamtal är anpassad för hur akustiken blir när mobilen ligger fritt och inte när den hålls mot örat som vanligt. Så det kan ju kanske vara orsaken till att det blir rundgång, att du helt enkelt gör nåt som det inte är tänkt att man ska göra?

Dr Tinnitus

Aha, nej, jag visste att ngn skulle missförstå mig... ^^

De få ggr jag brukar ringa, så använder jag högtalarfunktionen, men när jag pratar vanligt, alltså luren mot örat, då kan det bli rundgång.

Lyckades dock inte återskapa problemet igår på kontoret... testade att ringa till min iPhone med både Telia och Tele 2 i lurarna... ingen rundgång.... konstigt.

1
Bevaka tråden