Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avbryt kopiering – trasig disk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-08 20:43

Nu sitter jag med en kraschad hårddisk som jag försöker kopiera filer ifrån med hjälp av Diskwarrior. Delar av hårddisken är alltså paj. Framför allt försöker jag kopiera iTunes-musiken. Jag klickar och drar för att kopiera till en annan hårddisk (extern).

När Finder kommer till en trasig fil stannar allting upp, naturligtvis. Då vill jag avbryta kopieringen, och börja på nytt utan att ta med den fil/katalog som var trasig. Men när jag klickar på det lilla krysset i kopieringsfönstret ("Avbryt kopiering") händer ingenting. Och jag kan inte kopiera någonting annat förrän jag är av med det där fönstret.

Finns det något annat sätt att avbryta en kopiering som har stannat? Andra tips är också välkomna.

• Medlem
  • Juoksengi
  • 2010-11-12 15:17

Samma problem

Har precis samma problem. Sitter med en MacBook och system 10.5.8
Oerhört irriterande! I mitt fall handlar det om bilder, men inte alla bilder utan några i en mapp.
Idéer?

• Medlem
  • Juoksengi
  • 2010-11-12 15:19

Ett sätt som jag nu gjort är att via Aktivitetshanteraren stänga av Finder. Men så ska det ju inte vara...

1
Bevaka tråden