Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipad ljudkvalitet i luruttaget

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2010-11-12 06:46

Tjena,

Är det någon annan som upplever att ljudkvaliteten i luruttaget är kasst? Mitt låter distat och mid-highs flyter ihop i en enda gegga. Är min ipad trasig?

/Tommy

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-12 14:17
Ursprungligen av Tommyk:

Tjena,

Är det någon annan som upplever att ljudkvaliteten i luruttaget är kasst? Mitt låter distat och mid-highs flyter ihop i en enda gegga. Är min ipad trasig?

/Tommy

Vad lyssnar du med, hörlurar, högtalare, annan förstärkare via Line?

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-11-13 10:39

Jag har testat allt kan man säga

Klipsch in ear lurar, line out till monitorer.

Vet inte om jag är onödigt kräsen, men både jag och polarn tyckte det lät skit.

Enda sättet att få veta är väl om du gör en test och varierar så få övriga variabler som möjligt.

Dina öron, dina lurar, samma låt/ljud, annan iPad.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-13 12:26

Låter som det är nåt fel. Ipadens ut är rätt känt för att låta bra.

För mig är det klart bättre ljud i iPaden än iPhonen. Framför allt basen är djupare men samtidigt tydligare - mer "stuns" helt enkelt. Diskant och mellanregister är någorlunda lika. Kan lyssna lite noggrannare när jag kommer hem till mina Grado-lurar men det låter helt klart som att det är något lurt med den där iPaden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-11-13 18:26

Tycker inte det är nått fel på ljudkvaliten, men definitivt på volymen, ipaden levererar inte alls lika högt ljud som iphone i min bilstereo (3,5mm aux-sladd). Något jag upplevt och stört mig lite på iallafall..

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-11-14 21:11

Tackar för input, skall försöka få fatt i en annan ipad å testa.

1
Bevaka tråden