Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera datorn, men behålla allt i telefonen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte formatera datorn, hur sparar jag säkerhetskopian och hur återställer jag sedan efter nyinstallationen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-13 16:07

Timemachine alt CCC (Carbon Copy Cloner - Home) alt att du gör en disc image av hela din disk när du bootar om på installations os x install disc.

Behöver lite mer info om jag ska hjälpa dig mer exakt.

oj, var nog lite otydlig. Jag vill göra backup av min iphone 4 (det är kontakterna jag vill backupa, apps och sånt är inte viktigt).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-13 16:45

Din iphone är helt oberoende av ditt system. Men skulle rekommendera dig ta backup på din itunes mapp. Annars det första du gör sedan efter du formaterat är att välja backup i itunes så får du en ny backup av din iphone.

Ursprungligen av 20hz:

Din iphone är helt oberoende av ditt system. Men skulle rekommendera dig ta backup på din itunes mapp. Annars det första du gör sedan efter du formaterat är att välja backup i itunes så får du en ny backup av din iphone.

om jag syncar iphonen med en nyformaterad dator så kommer den radera allt?

Det finns massor av trådar som handlar om att behålla allt i telefonen när man byter dator. Att formatera om datorn blir ju samma sak som ny dator, så följ tipsen i de trådarna.

Se här t.ex:
telefon ny dator site:99.se

Sök innan ni startar nya trådar.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden