Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få sin Apple TV 2G i DFU-läge?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-11-15 22:06
Ursprungligen av jockelw:

Kom på att jag fick WinSCP att funka mot 3gs:en tidigare så jag testade det igen och det funka mot telefonen men inte mot AT. Bifogar en bild på "inställningarna".

Som jag skrev tidigare så är jag helt kass när det gäller SSH och vad det innebär så jag kanske är helt ute och cyklar. När jag går in i telefonen med WinSCP så kommer jag in i en FTP liknande miljö där man kan orientera bland mappar, ladda upp och ner filer osv.

Har du Apple Tvn inkopplad till ett trådlöst eller trådat nätverk? Du kollar inne i Apple Tvn under allmänt vilken ip adress den har och skriver in det i winscp.

Sedan som filprotokoll så måste SSH vara inställt.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-11-15 23:40
Ursprungligen av Wi99:

Har du Apple Tvn inkopplad till ett trådlöst eller trådat nätverk? Du kollar inne i Apple Tvn under allmänt vilken ip adress den har och skriver in det i winscp.

Sedan som filprotokoll så måste SSH vara inställt.

Har kikat lite mer nu på detta och i winSCP finns det inte SSH protokoll som jag fattar det, kanske är ag som missat någe vid installation eller nåt. Men med Putty kommer jag nu in i min 3gs med SSH, det öppnas en ruta som liknar komandotolken i windows, Terminalen i linux etc etc. Så det funka juh men det går inte att komma in i AT:n så Jailbreaket har nog inte gått in som det ska. Ingen mer än jag som skulle kunna testa att Jailbreaka sin AT med en Windows maskin och PWnage tool?

Bevaka tråden