Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple.com: Tomorrow is just another day. That you'll never forget.

Tråden skapades och har fått 168 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-16 09:41

personligen så har jag jättesvårt att se att det endast skulle röra sig om Beatles. Kan inte se att Apple hypar upp det på detta sätt, det är helt enkelt inte Apples melodi. Möjligtvis kan beatles vara en "one more thing" men inte the main event...

soon enough, time will tell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 09:50
Ursprungligen av krox:

Kan inte se att Apple hypar upp det på detta sätt, det är helt enkelt inte Apples melodi.

Fast jag tycker inte att Apple skapar hype. De har tre meningar på sin sajt som de lade in dagen innan de ska annonsera en nyhet. De ska inte hålla ett media event.

Det är vi själva som skapar hypen.

Ursprungligen av pesc:

Fast jag tycker inte att Apple skapar hype. De har tre meningar på sin sajt som de lade in dagen innan de ska annonsera en nyhet. De ska inte hålla ett media event.

Det är vi själva som skapar hypen.

Det är ju sättet de skriver det på som gör att det blir en hype, tycker jag.

Jag tycker att det hade varit mer rimligt att bara ha en liten "box" i nedre delen av förstasidan, eller något liknande, när väl musiken kommer ut på iTunes. Att göra de så storslaget som de har gjort gör ju att förväntningarna blir skyhöga i förhållande till den ganska mundana nyheten att Beatles kommer i iTunes.

Ursprungligen av Capeman:

Det är ju sättet de skriver det på som gör att det blir en hype, tycker jag.

Jag tycker att det hade varit mer rimligt att bara ha en liten "box" i nedre delen av förstasidan, eller något liknande, när väl musiken kommer ut på iTunes. Att göra de så storslaget som de har gjort gör ju att förväntningarna blir skyhöga i förhållande till den ganska mundana nyheten att Beatles kommer i iTunes.

Dessutom så ligger det banners på iTunes Store på iOS med, dom gör verkligen reklam.

Ursprungligen av Capeman:

Det är ju sättet de skriver det på som gör att det blir en hype, tycker jag.

Jag tycker att det hade varit mer rimligt att bara ha en liten "box" i nedre delen av förstasidan, eller något liknande, när väl musiken kommer ut på iTunes. Att göra de så storslaget som de har gjort gör ju att förväntningarna blir skyhöga i förhållande till den ganska mundana nyheten att Beatles kommer i iTunes.

Tycker det borde ha att göra med något mer än en ev Beatles release. Kanske datacentret ska serva hela världen med en enda iTunes butik med enhetliga priser, dvs så som de borde gjort från början

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kanske datacentret ska serva hela världen med en enda iTunes butik med enhetliga priser, dvs så som de borde gjort från början

Det händer nog inte. Möjligen att EU får en gemensam affär med enhetliga priser. Men hela världen? Nej nej.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-16 12:35
Ursprungligen av pesc:

Fast jag tycker inte att Apple skapar hype. De har tre meningar på sin sajt som de lade in dagen innan de ska annonsera en nyhet. De ska inte hålla ett media event.

Det är vi själva som skapar hypen.

Håller med dig fullständigt! Min första tanke var Beatles, sedan får man läsa alla önskedrömmar här. Jag tycker att det alldeles lagom propaganda för att de har signat Beatles till iTunes

Mnja... Jobs lever ibland i sin egen värld och har man som han slagits för att få in Beatles på ITMS i en massa år så kan han nog ha blivit lite fartblind på vägen. Fast OM det stämmer att Beatles ligger 3 på amerikanska försäljningslistorna trots att det var 39 år sedan dom slutade spela så blir detta en seger som Jobs inte kommer vara sen att delge världen. OM man sedan kommer att gäspa lite återstår att se.

Om det nu råkar vara Beatles, vilket skulle göra mig glad trots att jag är 70-talist, borde det inte då vara en nyhet även här på Apple.com/sg i Singapore?

Som alltså inte är uppdaterad ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 10:27

Om det handlar om Beatles blir det verkligen en dag jag inte glömmer - Apple hypes up the audition of nothing to the iTunes movie.. erhm.. music.. erhm.. app.. erhm.. what-ever-store it is now a days!

"Större" saker vore:
- Molnbaseradtjänst
- Streamingtjänst a la Spotify (snälla Apple, gör detta, då får ni en till kund).
- World-wide standardisering av mediaförsäljning eller i varje fall region wide (ex USA / Europa)
- Movie / TV rentals i alla iTunesländer
- Apple bryter upp iTunes i flera enheter (Player / Store / Sync). Vore ologiskt nu i och med att 10.1 precis kom.
- Kvalité på musik och film som sätter stop för snacket om att CD / BluRay har en plats i världen (igen, högst otrololigt vi kommer se lossless 24-bit ljud eller 1080p video i 15 mbit +).

Att Beatles kommer upp på iTunes kommer ungefär vara lika minnesvärt som det jag spolade ner i toaletten i går.

Va hände med 90 sekunders preview i iTunes som det var tal om? Kanske det är en sak som också införs, även om jag inte tror det är det som det är tal om med ett så "stort" mediapåslag. Annars verkar det väl vara The Beatles som är ett hett tips också, men det känns som om man alltid tror att det är The Beatles som ska komma till iTunes

När Beatles släppte sig senast var det ju i 24 bitar så det kanske är det som är kravet för att Apple ska få sälja The Beatles Catalouge.. att hela iTunes Store blir tillgänglig i hög upplösning.

Lite kul att det fortfarande står "Check back here tomorrow...", när det är idag.

De kunde ju ange ett datum, så att den som läser det nu vet att "imorgon" faktiskt är idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 11:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lite kul att det fortfarande står "Check back here tomorrow...", när det är idag.

Hur vet du det?

Detta kanske är tänkt att vara ett stående skämt från Apples sida.

"Idag är framtiden närmare än någonsin förr..."

Ursprungligen av Einar Lindgren:

När Beatles släppte sig senast var det ju i 24 bitar så det kanske är det som är kravet för att Apple ska få sälja The Beatles Catalouge.. att hela iTunes Store blir tillgänglig i hög upplösning.

Hoppas det blir mer än bara Beatles iaf, hälften av dem är döda och som jag känner det så är det väl bara pensionärer som skulle bli till sig - men de använder väl inte iTunes i alla fall...

De som är Beatlesfrälsta har väl redan musiken, på cd, lp, egen konvertering till mp3 etc.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-16 12:04
Ursprungligen av Goflorp:

Hoppas det blir mer än bara Beatles iaf, hälften av dem är döda och som jag känner det så är det väl bara pensionärer som skulle bli till sig - men de använder väl inte iTunes i alla fall...

De som är Beatlesfrälsta har väl redan musiken, på cd, lp, egen konvertering till mp3 etc.

Jag är intresserad av att kunna skaffa mig deras musik digitalt. Istället för att behöva leta efter bra utgåvor i icke-existerande skivbutiker (mer eller mindre) skulle jag gärna köpa ett eller två album via Itunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 11:21

Tar gärna att få ladda ned all min köpta musik i bättre kvalité. Gratis den här gången.
Ligger väl i Apples intresse att vi får fullt på våra iPods och iPhones snabbare men som vanligt är det väl skivbolagen som ställer sig på tvären.

Dessutom, vem bryr sig om Beatles? Stones är mycket bättre och mindre mesiga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 11:22

Jag undrar om Apple inte, åtminstone i sina egna ögon, har blivit så stora och drar till sig så stort intresse att man inte längre behöver Special Events för att lansera nyheter. Även om vi fick reda på det här så sent som i går så känner garanterat varenda teknikjournalist till att något händer idag klockan 16:00. Apple skulle mycket väl kunna lägga ut en video som innehåller både presentation och demo av vad det nu är som skall komma. Det lär generera tillräckligt med uppmärksamhet i media ändå. Om det nu är någon form av streamingtjänst á la Spotify finns det ju heller inte någon ny hårdvara som journalisterna behöver känna på.

Kanske är detta den första lanseringen som är ett mellanting mellan en enkel pressrelease och ett Special Event. Ett online-event?

Nu är det väl ändå mycket som talar för att det är Beatles det rör sig om. För min del tycker jag att det är att slå på en allt för stor trumma när en lansering av Beatles enligt Apple skall innebära att jag aldrig kommer att glömma den 16 november!

/Johan

Ursprungligen av chuck:

Nu är det väl ändå mycket som talar för att det är Beatles det rör sig om. För min del tycker jag att det är att slå på en allt för stor trumma när en lansering av Beatles enligt Apple skall innebära att jag aldrig kommer att glömma den 16 november!

Så mycket som vi pratar om det idag så är det väl ingen av oss som kommer att glömma 16 november 2010 bara för det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 11:37
Ursprungligen av Capeman:

Så mycket som vi pratar om det idag så är det väl ingen av oss som kommer att glömma 16 november 2010 bara för det...

Ja, vi får skapa en återkommande tråd i mitten på varje november och prata om våra minnen av den den där dagen när vi blev så besvikna. Jag minns fortfarande det där Special Eventet när Steve Jobs presenterade Intel Mac Mini, iPod HiFi och, trumvirvel tack, läderfodral till iPod!

Tomorrow is just another day är ju från Borta med vinden. Två relaterade spekulationer:
- Vind = luft, molnbaserad musik och film i iTunes.
- iBooks utvecklas med fler titlar på fler språk.

Tillägg:

Men jag tror egentligen på
- molnbaserad musik och film
- Beatles
- Facebook + ping

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-11-16 12:41
Ursprungligen av henkebarn:

Tillägg:

Men jag tror egentligen på
- molnbaserad musik och film
- Beatles
- Facebook + ping

Tror precis som dig henkebarn.

Ang Beatles så tillför det inte mig nåt då jag redan har det mesta både digitalt och analogt (CD/LP). Men det känns som det vore dags nu.

Men film och serier vore väldigt välkommet. Sjukt sugen på en ATV till sovrummet. Dock inget jag förväntar mig komma till Sverige.

Facebook + Ping: Gäsp. (eller?)

Kanske minns jag fel men var det inte så att Michel Jacksson för en massa år sedan köpte Beatles alla texter, ja deras låtar. Det var välkänt att Jackssons ekonomi inte var den bästa. Jag skulle våga chansa på att Jackssons dödbo sålt alla texterna/upphovsrätten till Apple Inc eller till Steve Jobs som i sin tur pressat EMI till att låta Beatles låtar ligga på ITMS. Den som äger rättigheterna har onekligen ganska mycket makt. Möjligen så kan EMI sålt hela rasket till Apple Inc.

Ursprungligen av Olle@mac:

Kanske minns jag fel men var det inte så att Michel Jacksson för en massa år sedan köpte Beatles alla texter, ja deras låtar. Det var välkänt att Jackssons ekonomi inte var den bästa. Jag skulle våga chansa på att Jackssons dödbo sålt alla texterna/upphovsrätten till Apple Inc eller till Steve Jobs som i sin tur pressat EMI till att låta Beatles låtar ligga på ITMS. Den som äger rättigheterna har onekligen ganska mycket makt. Möjligen så kan EMI sålt hela rasket till Apple Inc.

Visst är det Sony/ATV Publishing som äger rättigheterna nu? (MJ är en av delägarna i bolaget) Så jag tror inte att dödsboet kan sälja rättigheterna själva. Off topic? Ja visst..

//Stefan

Hittade följande: "What Michael Jackson bought for $47.5 million in 1985 was the publishing rights to 159 or 251 Beatles songs, depending on who's counting". Så min gissning är nog ganska bra. Att dödsbot behöver pengarna är jag ganska säker på och OM Apple nu äger allt detta så är det nog en mycket givande sak för deras akrieägare.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 12:58
Ursprungligen av Olle@mac:

"What Michael Jackson bought for $47.5 million in 1985 was the publishing rights to 159 or 251 Beatles songs, depending on who's counting".

Om katalogen såldes för 47 millar, varför köpte inte Macca den då? Det är ju inte som om han inte skulle ha haft råd.

Beatles står väl inte emot digital försäljning? Det har väl varit EMI som satt käppar i hjulet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 15:36
Ursprungligen av Capeman:

Beatles står väl inte emot digital försäljning? Det har väl varit EMI som satt käppar i hjulet?

EMI har inget med Beatles rättigheter att göra, de fixa bara distron, de släpper allt sitt på sitt egna bolag Apple, som gjorde att Beatles och Apple hade en rättsprocess rörande namnet. Beatles sa att de gav tillåtelse till Apple att använda namnet Apple så länge de inte gav sig in i musikindustrin. Med iTunes så blev Beatles sura och stämde Apple. Tror att det är lite därav som Beatles inte vill släppa sin musik på iTunes.

Bevaka tråden