Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple.com: Tomorrow is just another day. That you'll never forget.

Tråden skapades och har fått 168 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av seijsing:

Det här är nog första gången jag säger det på 99mac, men om detta var allt: Uselt, Apple.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-16 15:38
Ursprungligen av seijsing:

Mmm, nu får vi se om det bara var det :S

Ursprungligen av seijsing:

stort GÄSP !

Nämen Apple, så fyndigt då...

Ursprungligen av Adrian B:

Nämen Apple, så fyndigt då...

Hehe, det var ju kul. Gratis också.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Hehe, det var ju kul. Gratis också.

Tur att den var gratis, för bra var den inte.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-11-16 13:37

Alltså, jag blir konfunderad...överallt så läser jag att "allt tyder på att det handlar om Beatles på iTunes"...
Vaddå allt? Det enda jag har sett är att Wall Street Journal säger att det är så...och det är väl en gissning som så mycket annat när det gäller Apple...

Om det nu är sant så...gäsp...

Det känns som att många gör en höna av en fjäder. Dom har ju varken lovat eller sagt någonting, utan dom har bara lagt ut tre rader med text på sin hemsida.

Nu lugnar vi ner oss lite

Ursprungligen av Patrik D:

Dom har ju varken lovat eller sagt någonting...

...förutom att vi kommer att minnas denna dag för resten av våra liv

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-16 13:56

Svar vilken minut som helst då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 13:59
Ursprungligen av x-per:

Svar vilken minut som helst då?

Om 2h.

  • Medlem
  • 2010-11-16 14:10

Livstids gratis nedladdning av musik till alla! Det skulle jag komma ihåg resten av mitt liv. (Kanske mindre troligt att det är det dock)
Men om det bara är att The Beatles kommer till iTunes Store blir jag grymt grymt besviken.

Jag är helt övertygad att nästan alla The Beatles älskare har fört över sina LP/CD samlingar till iTunes för länge sedan om de hade behövt det.

Ser ni en stor grupp av intressenter idag som bara drömmer om att köpa, köpa, köpa och köpa The Beatles låtar från iTunes store??????

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 14:50
Ursprungligen av Alex Freeman:

Jag är helt övertygad att nästan alla The Beatles älskare har fört över sina LP/CD samlingar till iTunes för länge sedan om de hade behövt det.

Ser ni en stor grupp av intressenter idag som bara drömmer om att köpa, köpa, köpa och köpa The Beatles låtar från iTunes store??????

Jag tror du har lite otur när du tänker där. Jag är född på 80-talet. Började inte lyssna på Beatles förrän för 3-4 år sedan. Beatles är tidlöst. Tror det finns en stor marknad för folk som inte hunnit "upptäcka" Beatles ännu. Många har säkert hört de kändaste låtarna från nått samlingsalbum. Att lyssna igenom dem platta för platta är något annat. Om det nu är sant att de säljer över 3 miljoner album per år i USA kan det inte gärna vara samma fans som köper dem om och om igen. Det faller på sin egen orimlighet.

Hype blir det ju om någon säger att att "denna dag kommer du aldrig att glömma" Vilka dagar kommer man egentligen ihåg? Inte så många...
Om det då skulle vara att Beatles kommer på iTunes är det en av världshistoriens största överdrifter. Inte för att Beatles betydelse för dagens musik någonsin kan överdrivas, utan för att det i slutändan är som att att det skulle gå att köpa OS 7.5 till Intel-Mac.
Visst hade det enorm betydelse för hur vi såg på GUI, men sedan dess har världen gått vidare. Att det fortarande finns människor som använder 7.5, visst, men det gör ändå inte att jag tycker att det är bäst idag.
4.2 borde vara givet.
Facebook + iTunes är JÄTTESTORT. De flesta människor hänger faktiskt mer på FB än på 99, och väldigt många delar musik via Youtube och Spotify.
Ingen som tror på ett giftermål mellan Spotify och iTunes?
Jag bryr mig mindre om gemensam prissättning och mer om inyernationell delning av all musik.
Och det borde faktiskt vara större med Metallica på Spotify än Beatles på iTunes. Men jag skulle glömma dagen Metallica kom till Spotify också, så Apple har stora möjligheter att göra mig mycket besviken om en timma och tjugotvå minuter.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 14:54
Ursprungligen av Fitinghoff:

Ingen som tror på ett giftermål mellan Spotify och iTunes?

Detta skulle sannerligen revolutionera marknaden. Om sedan Beatles ingår i detta är väl snarare grädde på moset än något vi aldrig kommer att glömma.

Känns dock som om varje spekulation där en tredje part är inblandad redan skulle läckt ut i pressen. Tyvärr tror jag därför inte på iTunes + Spotify = sant. Det hindrar dock inte Apple från att göra samma sak på eget sätt.

Jag kommer inte vara förvånad om det är ngt som inte påverkar Sverige... Alla "stora" länder såsom Tyskland, Frankrike, Spanien o England står det skrivet på deras egna språk, men i de småskitländerna som Danmark, Sverige o Finland, står det bara på Engelska..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 15:38
Ursprungligen av vihol004:

Jag kommer inte vara förvånad om det är ngt som inte påverkar Sverige... Alla "stora" länder såsom Tyskland, Frankrike, Spanien o England står det skrivet på deras egna språk, men i de småskitländerna som Danmark, Sverige o Finland, står det bara på Engelska..

är det inte så att de som du kallar för "stora" länder är i allmänhet kassa på Engelska (förutom England då!!!) så därav skriver de på deras egna språk?

Vi kanske får en livefeed från Jobs' rivning av rucklet som står på hans tomt :D. Det har ju tagit många år men nu har han ju äntligen fått lov att riva huset på sin tomt för att kunna bygga ett nytt

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 15:07

Kanske musiken och apparna som du köper sparas i molnet så att du kan få tillgång till allt när du loggar in med din iOS pryl.

Men nog verkar Beatles rykten vara det mest logiska men vi får se om någon timme.

//Rob

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-16 15:32

Ju närmare det lider desto mer tror jag det bara är Beetles, men hoppas ändå på någon cloudlösning eller ännu mer.

Undra om det blir samma rubriker när Apple släpper hela kvinnofängelset på Itunes...
Man lär ju minnas den här dagen som 2010-års Apple-antiklimax!

edit:
http://twitter.com/mikeindustries/status/4317978623475712

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 15:50
Ursprungligen av PeeMaN:

Undra om det blir samma rubriker när Apple släpper hela kvinnofängelset på Itunes...
Man lär ju minnas den här dagen som 2010-års Apple-antiklimax!

Dissa inte kvinnofängelset.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-16 15:58
Ursprungligen av h_e:

Dissa inte kvinnofängelset.

Precis, det var min enda vän i natten för sådär 15 år sen när man satt uppe hela natten och programmerade

Jag startade tom. en mailinglista för kvinnofängelset (Ok nu kom det ut) hahah

  • Medlem
  • 2010-11-16 15:51
Ursprungligen av PeeMaN:

Undra om det blir samma rubriker när Apple släpper hela kvinnofängelset på Itunes...
Man lär ju minnas den här dagen som 2010-års Apple-antiklimax!

edit:
Twitter / Mike Davidson: I feel like the Beatles co ...

Första gången jag håller med dig PeeMaN.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 15:50

då blev man 1349kr fattigare.. köpte "The Beatles Box Set".. ooops!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 15:51

tycker det är stort att Beatles släpps på iTunes efter allt bråk mellan bolagen plus att Beatles enligt mig är guds gåva till mänskligheten

Jag håller med vad som skrevs tidigare i tråden. Apple har bara skrivit tre rader på sin hemsida, hypen har vi skapat själva.
Apple är otroligt duktiga på att skapa förväntningar som ofta uppfylls och ibland överträffas.
Jag tycker det ska bli trevligt att få Beatles till iTunes jag har inte alla gamla låter digitalt utan bara rippade gamla LP.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-16 15:57
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Apple är otroligt duktiga på att skapa förväntningar som ofta uppfylls och ibland överträffas.

Jag måste ringa till forskare i Cern, parallella universum EXISTERAR

Bevaka tråden