Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svt Play på AppleTV (2g) ?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-17 22:39

Någon som lurat ut hur man kan få Svt Play att spela på AppleTV 2G?

Det funkar ju fint på iPad, så jag antar att SVT har filerna i "rätt" format någonstans. Jag försökte lura svtplay genom att byta user agent, men så lätt var det inte.

Provade också att tanka ner filmerna i flash-formatet, men det verkar inte som om iTunes förstår dem (VLC spelar dem).

Idéer, någon?

när airplay kommer så går det via hemsidan att skicka ut signalen. Gick iaf för mig nu när jag testade.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-11-17 23:17

Det kommer förhoppningsvis att fungera i framtida versioner av Plex till Apple Tv 2g.

Du kör de plugins genom Apple tv som finns installerat i datorn.

Jag fick TV4 play att spela upp ljud med inte bilden på min Apple Tv 2G.

Plex är ett media center till mac. Med en modifierad version av iPhone/iPad programmen som körs på Apple Tv 2G så kan du strömma nästan vilket videoformat som helst till Apple tv.

Kräver dock Jailbreak.

Ursprungligen av Wi99:

Det kommer förhoppningsvis att fungera i framtida versioner av Plex till Apple Tv 2g.

Du kör de plugins genom Apple tv som finns installerat i datorn.

Jag fick TV4 play att spela upp ljud med inte bilden på min Apple Tv 2G.

Plex är ett media center till mac. Med en modifierad version av iPhone/iPad programmen som körs på Apple Tv 2G så kan du strömma nästan vilket videoformat som helst till Apple tv.

Kräver dock Jailbreak.

Airplay fungerar bara med ljud än så länge, vi får video i 4.2

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-18 21:00

Kanske dags att få tummen ur då och prova 4.2...

Uppdatering: Tittade runt lite, stalltipset är att även AppleTVn behöver 4.2(.1), men det verkar inte finnas än. Det verkar i alla fall lovande inför framtiden!

Senast redigerat 2010-11-18 22:17
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-29 18:38

Uppdatering: Svt Play funkar inte hos mig. Varken appen eller från hemidan. Någon som fått det att fungera?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-29 23:01
Ursprungligen av rpz:

Uppdatering: Svt Play funkar inte hos mig. Varken appen eller från hemidan. Någon som fått det att fungera?

Nej. Ljud går att skicka från app'en, men inte bild. Samma för dig?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-02 08:00

Ett litet tips om du äger en iPad som är Jailbreakad. Installera AirVideoEnabler och du får tillgång till AirPlay i nästan alla program.

Fungerar fint att surfa in på svtplay.se i iPaden och sedan AirPlay:a över det till Apple Tv

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-02 09:11
Ursprungligen av Wi99:

Ett litet tips om du äger en iPad som är Jailbreakad. Installera AirVideoEnabler och du får tillgång till AirPlay i nästan alla program.

Fungerar fint att surfa in på svtplay.se i iPaden och sedan AirPlay:a över det till Apple Tv

För att göra det behövs inte en jailbreakad padda.

Ursprungligen av zinned:

För att göra det behövs inte en jailbreakad padda.

Gör det inte? Trodde inte Safari fungerade med AirPlay?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-02 09:14
Ursprungligen av zinned:

För att göra det behövs inte en jailbreakad padda.

Jo, det behövs. Annars får du bara ljudet, ingen bild.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-04 16:31

kommer det funka så fort appletv uppdateras eller måste svt göra sin hemsida kompatibel?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-04 17:33
Ursprungligen av p0tatis:

kommer det funka så fort appletv uppdateras eller måste svt göra sin hemsida kompatibel?

Det är inte AppleTV som behöver uppdateras, det är iOS i din iPhone/iPad som behöver det.

Eller så jailbreakar du bara, så fungerar det nu på en gång med ovan nämnd metod.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-04 20:13

jaha, jag tänkte från Macbooken. Det kanske inte kommer funka med Airplay där..(nånsin)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-08 20:57

Finns det något som liknar AirVideoEnabler till Macen då möjligen? Så kanske man kan lura svtplay att man är en iPad och köra den vägen istället?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 02:42

Håller just på att testa webout på ipaden. Med denna app funkar det faktiskt att skicka html5-video (bl.a. svt play) till ATV2 via airplay, från en icke-jailbreakad ipad.

Appen verkar visserliggen vara rätt buggig, men jag skulle skynda mig att ladda ner och testa om jag var intresserad, skulle inte bli det minsya förvånad om den snart föesvinner ur appstore. 7 kr kostar den.

  • Medlem
  • 2010-12-23 09:02

Jag måste erkänna jag är lite förvirrad efter att ha läst hela denna tråden...och måste försöka ställa lite frågor innan jag beställer en AppleTV 2G (försöker få plex att fungera på MacMini, men det är bara trassel...):

- Har någon fått SvT Play och TV4 Anytime att fungera på AppleTV(2G)?

- Om så, är iPhone/iPad jailbreakad?

- Vilken programvara körs på iPhone/iPad? Safari, eller annan speciell sak?

- Vilken version av iOS på respektive device?

- Fungerar det även med iPod Touch?

- Filmer, kan de ligga på en stationär Mac i iTunes, som sedan "delas" med AppleTV (2G) och iPhone/iPad/iPod Touch? Dvs, de får inte plats i devicet vid sync, utan ligger bara på stationär mac?

- Eller egentligen, finns det ingen riktig beskrivning någonstans hur sådant här funkar?

Är inte vid min appletv2 nu så kan tyvärr inte testa allt du vill få svar på. Filmer du vill se på din tv via appletv ska ligga på din dator och sedan streamas det till din tv, vilket betyder att din dator måste vara igång för att det ska funka.

Mycket i denna tråd är/var spekulationer innan 4.2 släpptes, så dina frågor är helt klart berättigade.

Jag kommer att lägga in aTV Flash på min Apple TV 2. Väntar bara på att det ska komma ett fungerande Jailbrak till iOS 4.2.1 på ATV2.

//Stefan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-23 13:47
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag kommer att lägga in aTV Flash på min Apple TV 2. Väntar bara på att det ska komma ett fungerande Jailbrak till iOS 4.2.1 på ATV2.

//Stefan

Tack för info, tänkte inte på att de kommer släppa en aTV Flash-black

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-02 16:30

Hur går det för er här, några nyheter? Jag tog ju mig själv vatten över huvudet och sa förhastat att det fungerade out-of-the-box. Går det att lösa nu så man kan streama ljud OCH bild från Mac/iOS till ATV2?

Ursprungligen av zinned:

Hur går det för er här, några nyheter? Jag tog ju mig själv vatten över huvudet och sa förhastat att det fungerade out-of-the-box. Går det att lösa nu så man kan streama ljud OCH bild från Mac/iOS till ATV2?

Jag har inte sett någon fungerande, smidig lösning. Själv är jag lite besviken på Apple TVn, kommer att sälja den och sätta tillbaka min snart fem år gamla Mac mini.

1
Bevaka tråden