Jag fick för ett par dagar sedan strul med min HD på min min MPpro 13". Köpte en ny idag och tog ur den gamla. Det var inga direkta problem där. Men sen när jag skulle installera OSX på den nya så hittade den inte någon HD. Inte heller i Skivhanteraren. Har bytt på andra innan och har för mig att man hittar disken, men får formatera den i Skivhanteraren. Misstänkte därför att det var något problem med min nya HD och åkte tillbaka till butiken. De sa att man först måste aktivera den. De satte in den i en sladd till datorn och fixade det. Dock ingen formatering då de hade en Windowsdator.
Stoppade sedan in den i min dator och nu går det över huvud taget inte att starta någonting. Inte installeringsskivan genom att trycka på C vid uppstart, inte gå in i target mode med T, inte välja uppstart med alt och inte heller få ur installeringsskivan med mustryck. Jag får bara upp en ljus skärm, dvd-spelaren snurrar igång och hackar lite och sedan står allt stilla. Samma sak händer oavsett vad jag trycker på.
Vet någon vad som kan ha gått galet? Finns det något annat man kan försöka med? Är det något ytterligare hårdvarufel som man måste lämna in för. Den är ca. 1 år gammal så jag är inte helt säker på att det finns någon garanti kvar.