Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia lanserar (snart) databonnemang för iPad

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från Telia:

Telia kommer inom kort erbjuda särskilda data abonnemang för iPad med Wi-Fi och 3G

Telia kommer inom kort erbjuda särskilda data abonnemang för iPad med Wi-Fi + 3G. iPad gör det möjligt att vara närmare uppkopplad med sina digitala applikationer och innehåll på ett mer intuitivt och roligare sätt än någonsin. Användare kommer att kunna surfa på internet, läsa och skicka mejl, dela bilder och foton, se HD videos, lyssna till musik, spela spel, läsa e-böcker och mycket mer genom att använda iPads revolutionerande Multi-Touch interface.

Är det bara Telia som anpassar sig efter alla importerade iPads eller ett tecken på snar svensk lansering?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-19 10:10

TELE2 har ju abonnemanget "mobilt bredband" som funkar bra till iPad.

Ursprungligen av klas:

TELE2 har ju abonnemanget "mobilt bredband" som funkar bra till iPad.

Men är det specialgjort för iPad eller bara ett allmänt abonnemang?

Ursprungligen av Adrian B:

Men är det specialgjort för iPad eller bara ett allmänt abonnemang?

Vad betyder specialgjort? Att dom har döpt om ett liknande abonnemang som finns idag till något som innehåller ordet iPad? Vad jag vet har alla operatörer speciella abonnemang för mobilt bredband, det borde väl funka bra?

Sen kan väl någon berätta för Telia att man kan skriva ihop "data abonnemang"?

jag misstänker att Telia ser sin chans att locka folk till att använda deras tjänster istället för att välja likvärdiga alternativ från Tele2/3/Telenor. Detta blir väll extra viktigt då 3G-modellen säljs olåst. Japan är väll enda undantaget?
Ska man sen lita på alla rykten så är ju en svensk lansering inte långt borta.

Undrar vad det innebär?

Jag var i Sverige i somras och då kunde jag lösa ett vanligt 4-veckors dataabo. för typ 89 kr.

Det var jag nöjd med.

Det som dock saknas på många håll är en gratisapp som gör det lätt att betala och fylla på sitt konto. Det hade varit guld värt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-19 10:43

Inte bara Telia som slår på stora trumman kring detta utan Tele2 och Tre gör det också.

Apples Ipad p gng i svensk version - IDG.se

Kör redan iPad på mitt vanliga iPhone-abonnemang, med ett extrakort för några tior extra i månaden. Hur många kommer att äga en iPad utan att också äga en iPhone?

För min del så gnisslar jag tänder över att Apple inte låter mig ansluta iPad wifi till en iPhone med internetdelning påslagen, men det är en helt annan diskussion

För min del så gnisslar jag tänder över att Apple inte låter mig ansluta iPad wifi till en iPhone med internetdelning påslagen, men det är en helt annan diskussion

Adrian ditt snåla fanskap! 100:- extra i månaden för ett extra sim med 5Gig extra data typ!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 16:57
Ursprungligen av PeeMaN:

Adrian ditt snåla fanskap! 100:- extra i månaden för ett extra sim med 5Gig extra data typ!

Alla har inte 3G modellen

Ursprungligen av PeeMaN:

Well, det är svårt att stoppa in det i en iPad wifi, eller hur?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-19 11:25

För att klargöra, självklart funkar det med ett mobilt bredbandsabb till iPad, men det intressanta här är att alla operatörer gör sig redo med abb speciellt för iPad (omdöpta må så vara) vilket ger ganska stora indikationer på att en sverigelansering är på gång.

• Medlem
  • Täby
  • 2010-11-19 11:55

Jag har tvillingkort till mitt Telia mobil abb... 40kr/mån kostar det och jag har 3GBdata (kommer knappt över 1GB fast jag endast surfar via 3g hela dagarna, på både iPad och iPhone).

Lär ju knappast bli billigare än 40kr/mån.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-19 12:10
Ursprungligen av kainen:

Jag har tvillingkort till mitt Telia mobil abb... 40kr/mån kostar det och jag har 3GBdata (kommer knappt över 1GB fast jag endast surfar via 3g hela dagarna, på både iPad och iPhone).

Det finns massor av lösningar för det men som jag skrev innan, det intressantaste i det här är väl ändå att operatörerna gör något speciellt för just iPad vilket borde betyda att det är ganska nära en sverigelansering.

Ursprungligen av kainen:

Dito:)

Ja det är just det som är kärnfrågan, vill Telia bara rida på vågen av att folk importerar iPads för fullt, eller är detta ett tecken på Sverigelansering?

Det som talar emot en lansering är att om Telia fått instruktioner av Apple att hålla tyst (vilket de med allra största säkerhet skulle ha fått om en lansering var nära) så skulle de knappast avslöja sig på det här sättet.

Ja det är just det som är kärnfrågan, vill Telia bara rida på vågen av att folk importerar iPads för fullt, eller är detta ett tecken på Sverigelansering?

Det som talar emot en lansering är att om Telia fått instruktioner av Apple att hålla tyst (vilket de med allra största säkerhet skulle ha fått om en lansering var nära) så skulle de knappast avslöja sig på det här sättet.

Tror nog mer att det handlar om att en operatör gör det - då måste alla andra också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-19 13:30

Nu är det ju inte bara Telia som gör detta, eller du kanske inte läst hela tråden eller hängt med på nyhetsflödet idag... alla fyra operatörer har gått ut med att de skräddarsyr abb för detta.

Ursprungligen av Trineo:

Nu är det ju inte bara Telia som gör detta, eller du kanske inte läst hela tråden eller hängt med på nyhetsflödet idag... alla fyra operatörer har gått ut med att de skräddarsyr abb för detta.

You got me Fullt upp med förberedelserna för att ta ner 99mac och uppdatera.

Självklart kommer de detaljerade uppgifterna att släppas samtidigt som Telia även meddelar att man snart börjar sälja iPad.

Det verkar som att Apple kanske trots allt är inblandade. Alla operatörer har skickat ut identiska pressmeddelanden, det tänkte jag faktiskt inte på när jag läste dom imorse.

Operatörerna skickar ut pressmeddelanden om iPad | iPadfeber

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-20 16:06

Apropå nyhetsflödet, det snackas ju MASSOR kring kommande iPad 2 och dess möjliga specifikationer. Det jag funderar mest på kring ett köp av iPad är om det är ett bra beslut att köpa den nu, ifall den nu kommer i i Sverige under nov/dec.

Kommer verkligen iPad 2, som ryktena gör gällande, i april så känns det ju som ett dåligt köp att hugga första versionen nu. Man vet ju sedan inte heller ifall den nya iPad kommer att släppas worldwide när den väl släpps eller om vi i Sverige kommer få vänta lika länge igen innan den versionen kommer.

Vad tror ni?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-20 17:02

Skrivs även om det på AppleInsider:

AppleInsider | iPad coming to northern Europe, iOS 4.2 hints at free MobileMe accounts

1
Bevaka tråden