Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano som armbandsur - nästa stora trend?

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Detsamma. De verkar vara gjorda med mycket kärlek–och det lönar sig alltid.

Bravo!

99mac har backat hans projekt nu med $550!

Citat:

Spread the Love Party Pack. You will get a serialized red-anodized LunaTik Kickstarter Backer Edition (with 8GB iPod Nano included) signed via laser by the designer, Scott Wilson. We will also send you 5 silver anodized LunaTiks and 5 TikToks to give to your friends and family to replace their current old school timeware. (Shipping to Canada add $25, International add $50 to pledge amount)

Hoppas verkligen han får igång projektet. 11st klockor på väg mot Sverige så fort dom är klara

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-18 12:30
Ursprungligen av Björnström:

99mac har backat hans projekt nu med $550!

Hoppas verkligen han får igång projektet. 11st klockor på väg mot Sverige så fort dom är klara

Utlottning på 99mac?

Ursprungligen av Björnström:

99mac har backat hans projekt nu med $550!

Hoppas verkligen han får igång projektet. 11st klockor på väg mot Sverige så fort dom är klara

Fick detta meddelande i mailen:

Citat:

Inspired!
By Scott Wilson
Hello All. Thank you for all your support, messages and viral sharing! Wow!

Someone asked in the blogs if I am laughing or crying at this point. Hmmmm. I will get back to you that.

All I can say is I am just trying to absorb this. I have seen a lot of things in my 20 years of designing products for small and huge companies alike but this is definitely a new phenomena. I am blown away by this experience and your unbelievable response. We are in awe of the support and the power of Kickstarter and the community.

Beyond the product we designed, and all of you are going to receive, I believe this is a significant milestone in product development history. And you are part of it. Part of what I consider will eventually be a common way for individuals, DIYers, small groups and aspiring entrepreneurs to realize their dreams. And you were there at the beginning. So congratulations! We are nothing without you. You made this happen.

And while we always try our hardest to make the best product possible this show of faith has inspired us to go above and beyond. We will be keeping everyone up to date with the latest news and developments. Additionally I will be posting videos and pictures documenting the development process including trips to the factory, first sample reviews, etc. I want to involve you in the process.

Currently we are buried responding personally to all the individual inquiries as well as managing the ongoing product development tasks. So please be patient as we get through the next few days and catch up with the overwhelming response.

Thanks everyone!
Scott

TikTok+LunaTik Multi-Touch Watch Kits by Scott Wilson » Inspired! — Kickstarter

Kul att han fick bra respons, produkterna ser ju verkligen helt makalösa ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-18 19:29
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 19:43

Pga min heterosexualitet måste jag tyvärr avstå från denna gimmick.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-18 19:47

Nämndes i recensionen ovan. Nästa Ipod nano kan ju bli rätt grym ju; den skulle fortfarande vara en mp3-spelare för den som bara vill ha det, men också ett rätt coolt tillbehör till sin Iphone/Ipad. Med sådan funktionalitet skulle man ju inte ens behöva ha den på armen! En sorts avancerad kontroll till telefonen.

Sony Ericsson LiveView acts as a 1.3-inch remote control for your smartphone, requires Android 2.0 -- Engadget

Har inte haft en klocka på armen på flera år o även om vissa av dessa är aningen coola så ser jag inget skäl att börja igen. Kunde jag ha den som bältesspänne vore det en annan sak

Om du är smal om midjan så kan du ha klockarbandet till bälte - alt koppla ihop flera

Ursprungligen av macwitty:

Om du är smal om midjan så kan du ha klockarbandet till bälte - alt koppla ihop flera

I wish... Men du ger mig en ide. Om jag kunde modifiera hållaren i ett klockarmband så att den funkar ihop m ett bälte så har jag nog snart en lösning. Det finns dock säkert fler än jag som önskar detta, det jar ju funnits förr-Tunebuckle-så det är bara att vänta...

Tyg, Kardborre, Tyglim och lite Sytråd från Ohlssons Tyger, under 100kr

Har kört med detta i ett par veckor, funkar hur bra som helst. Använder den bara som klocka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-19 13:22
Ursprungligen av breather:

Tyg, Kardborre, Tyglim och lite Sytråd från Ohlssons Tyger, under 100kr

Har kört med detta i ett par veckor, funkar hur bra som helst. Använder den bara som klocka.

No offence men...usch vad ful. Jag såg ju den lösningen bland de första som kom men den håller enligt mig inte måttet alls. Lite som att tejpa kablar på golvkanterna iställer för att göra en riktig lösning med kabelkanaler

Kanske inte så snyggt (inte så farligt) men det funkar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-21 15:13

Det blir en himla stor grej av att nya nanon kan användas som klocka. Dock inte så praktisk sådan, dels för att det blir förbannat fult med hörlurssladden när man ska lyssna på musik (vilket ju är det speciella med "klockan") och dels för att standby-tiden suger jämfört med riktiga klockor!

Hade någon ens brytt sig om det fanns en liknande manick från random kinesisk fabrik, fast enbart med klockfunktion? Nej, trodde väl inte det. Vad är nu det stora med det här? Om Apple släppt en iPod som hellre används som en klocka är det väl snarare ett misslyckande? Nya nanon är förmodligen den mest värdelösa och onödiga nanon hittills... i klass med första generationens shuffle.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-21 16:43
Ursprungligen av ibish:

Hade någon ens brytt sig om det fanns en liknande manick från random kinesisk fabrik, fast enbart med klockfunktion? Nej, trodde väl inte det.

Det beror väl på vem och när du frågar, kanske inte du och jag idag. Skulle du frågat mig när jag var 10 år, dvs 1988, så skulle jag tyckt det var skithäftigt. Det var ju poppis med sådana "datorklockor" då.

Jag kan inte påstå att jag tycker att en Nano är en speciellt snygg klocka. Ful och smaklös skulle jag till och med vilja påstå.

Själv så har jag precis köpt den här klockan, betydligt snyggare än en Nano tycker jag. Och framför allt billigare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-21 20:12
Ursprungligen av Papperskatt:

Jag kan inte påstå att jag tycker att en Nano är en speciellt snygg klocka. Ful och smaklös skulle jag till och med vilja påstå.

Själv så har jag precis köpt den här klockan, betydligt snyggare än en Nano tycker jag. Och framför allt billigare.

Javisst är den snyggare - men inte nördigare

Ursprungligen av ibish:

Det blir en himla stor grej av att nya nanon kan användas som klocka. Dock inte så praktisk sådan, dels för att det blir förbannat fult med hörlurssladden när man ska lyssna på musik ...

Det är därför det vore smartare att ha den i ett bältesspänne. Sladden är mycket enklare att gömma i kläderna o kontrollerna är inom räckhåll.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-21 21:30
Ursprungligen av ibish:

Om Apple släppt en iPod som hellre används som en klocka är det väl snarare ett misslyckande? Nya nanon är förmodligen den mest värdelösa och onödiga nanon hittills... i klass med första generationens shuffle.

Ehm, nu drar du ju precis alla potentiella Ipod nano-köpare över en kant. Enligt min uppfattning är det bara en liten, liten grupp som verkar prata om att köpa nanon enbart för att ha den som klocka. Mer utbrett än så är det säkert inte.

I en tid då de flesta använder sin telefon för media tycker jag att det är ett väldigt bra steg Apple tog med nya Nanon.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-21 20:11

Självklart måste jag ha en sådan klocka. Kan inte tänka mig att vara utan en sådan. Självklart har jag redan beställt

Nu är dom 100 paket som fanns tillgängliga slutsålda!

Följ uppdateringarna här:
TikTok+LunaTik Multi-Touch Watch Kits by Scott Wilson » Updates — Kickstarter

Säger bara, gaffatejp
Både för att fästa den på handleden och hålla sladden på armen
Snacka om nördigt!

Ursprungligen av macwitty:

Säger bara, gaffatejp
Både för att fästa den på handleden och hålla sladden på armen
Snacka om nördigt!

Gör lite ont att ta av den bara när man rycker i tejpen och armhåren hänger med

Rycka tejpen?
En riktig nörd låter väl den sitta tills den lossnar av sig själv

Ursprungligen av macwitty:

Rycka tejpen?
En riktig nörd låter väl den sitta tills den lossnar av sig själv

Du har mao inte planerat att duscha under tiden du bär den eller skulle du sätta en plastpåse över armen då

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Du har mao inte planerat att duscha under tiden du bär den eller skulle du sätta en plastpåse över armen då

Duscha? Nej jag kör kattvätt

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-11-27 20:10

Nu är jag verkligen i behov av ett snyggt armband till min iPod Nano. Det ska vara snyggt, inte allt för dyrt och finnas tillgängligt i Sverige.
Har kollat på Macoteket men det ser inte så jättesnyggt ut. Måste finnas snyggare. Tips?

Kolla in den här artikeln:
My Week With The iPod Nano Watch

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-24 22:08

Här har Apple släppt en modell på sin egen hemsida. Riktigt snygg med tanke på priset!

iWatchz Q Series watchband for iPod nano - Apple Store (U.S.)

Bevaka tråden