Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se SVT Play i iPhone?

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ser grymt ut!

Ja, jag har provkört den lite och det fungerar utmärkt. Måste säga att det känns som en inblick i framtiden att kunna se på tv på detta sätt. (Ja, jag vet att TV4 redan har en app och att den fungerar bra, men det var något speciellt med att helt plötsligt ha hela SVT Play till hands.)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-11 00:53

Kul för oss som bor utomlands att kunna kolla SVT play på iphone!

Tyvärr verkar det öppna arkivet inte fungera. Kanske dessutom bara var jag som var naiv, men saknas det inte en massa utländska program som finns på SVT Plays vanliga sida? Det verkar enbart vara SVT-producerade program?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-11 07:34
Ursprungligen av Capeman:

Tyvärr verkar det öppna arkivet inte fungera. Kanske dessutom bara var jag som var naiv, men saknas det inte en massa utländska program som finns på SVT Plays vanliga sida? Det verkar enbart vara SVT-producerade program?

Jo, har SVT inte sagt det att det hade med rättigheter att göra. I övrigt fungerar den ju kanon!

Ursprungligen av MatsOlov:

Jo, har SVT inte sagt det att det hade med rättigheter att göra. I övrigt fungerar den ju kanon!

Jo tanken slog mig... Men jag undrar hur det där fungerar... Vad är egentligen skillnaden på denna app i en iPhone och deras websida på en laptop?

Ursprungligen av Capeman:

Jo tanken slog mig... Men jag undrar hur det där fungerar... Vad är egentligen skillnaden på denna app i en iPhone och deras websida på en laptop?

Det kan kanske vara något med att de kan kontrollera om ip-addressen anses tillhöra en svensk IP-leverantör? Ungefär som Hulu som inte tillåter dig se video om du inte har en amerikansk IP-address.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det kan kanske vara något med att de kan kontrollera om ip-addressen anses tillhöra en svensk IP-leverantör? Ungefär som Hulu som inte tillåter dig se video om du inte har en amerikansk IP-address.

Jag förstår hur du menar, men då borde det inte heller fungera att använda iPhone "tethrad" som modem till din dator och surfa in på SVT Plays hemsida från datorn, men det tror jag det gör.

Ursprungligen av Capeman:

Jag förstår hur du menar, men då borde det inte heller fungera att använda iPhone "tethrad" som modem till din dator och surfa in på SVT Plays hemsida från datorn, men det tror jag det gör.

Jag vet. Det som jag funderar på om det är något som gör att de inte kan göra den kollen via appen?

Nåväl, det är ingen större ide att spekulera men det är synd.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet. Det som jag funderar på om det är något som gör att de inte kan göra den kollen via appen?

Nåväl, det är ingen större ide att spekulera men det är synd.

Ja det är möjligt.

Nej det är väl inte det, men det hade varit intressant att veta hur det ligger till.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-11 19:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Det kan kanske vara något med att de kan kontrollera om ip-addressen anses tillhöra en svensk IP-leverantör? Ungefär som Hulu som inte tillåter dig se video om du inte har en amerikansk IP-address.

Det kollar dem om du surfar in via en dator också.

De använder sig av geoblocking vilket innebär att de kategoriserar ip-adresser efter land, eftersom de ej har rättigheter att sända vissa program i andra länder än Sverige.

Själv kan jag inte se någon anledning till att begränsa det till länder, förutom mediamaffians girighet att sälja samma sak till flera bolag.

Jag var sugen och nu inser jag att jag tittar ju inte längre på SVT.

Men appen verkar fin...;)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-11 07:10

Hoppas Livesändningarna också komme fungera.

OS imorgon ju

Fungerar bra över 3G nätet också... Det är inte utan att jag är glad att vi inte bor i USA;)

Äntligen. TV på muggen är här.

Nirvana!

Ursprungligen av Goflorp:

Äntligen. TV på muggen är här.

Nirvana!

Tänkt dig då en iPad:)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-02-11 08:15

Varför hittar jag inte den i app store?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-11 08:19
Ursprungligen av Jeppe_E:

Varför hittar jag inte den i app store?

Den ligger som nr 2 i Top Free Apps

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-11 08:18

Vad bra det fungerar. Och tänk så bra det kommer att bli på iPad.
Det blir ju så nu att man, eller jag, har iPad i tankarna och tänker sig olika program på den.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-02-11 08:26

Tack Eva, jäkligt skumt att den inte dök upp när man sökte. Inte heller fanns den i news-genren, trots att play-ikonen låg som genre

Ursprungligen av Jeppe_E:

Tack Eva, jäkligt skumt att den inte dök upp när man sökte. Inte heller fanns den i news-genren, trots att play-ikonen låg som genre

Var det något fel på länken till appen som jag postat tidigare i tråden?

Fungerar hur bra som helst. Dessutom tycker jag att det laddas fortare än på TV4 Play.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-11 10:28

Riktigt trevligt med SVTplay, Häxan surtant på bussen liksom

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-11 11:24

Nä jag försökt se utländska reportage på SVT play på PC så har jag fått beskedet att det inte tillåts med min utländska IP adress. Jag misstänker att appen automatiskt gör att program som inte får visas utanför Sverige av copy right skäl sorteras bort. Lite skralt av SVT att inte redogöra för policyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 11:12

Det går inte längre att spola i SVT Play till iPhone! Jag har raderat den och installerat om den men svaret är kanske detta:
FAQ SVT Play för Iphone - SVT Play: Hjälp | svt.se
Varför kan jag inte spola i video?
SVT Play-appen använder http-streaming för att distribuera video i enlighet med Apples nya riktlinjer. Det innebär att endast ett begränsat antal sekunder buffras och följaktligen är det inte möjligt att spola i video.

Oerhört irriterande! Ska det verkligen behöva vara så?

Ursprungligen av scott:

Det går inte längre att spola i SVT Play till iPhone! Jag har raderat den och installerat om den men svaret är kanske detta:
FAQ SVT Play för Iphone - SVT Play: Hjälp | svt.se
Varför kan jag inte spola i video?
SVT Play-appen använder http-streaming för att distribuera video i enlighet med Apples nya riktlinjer. Det innebär att endast ett begränsat antal sekunder buffras och följaktligen är det inte möjligt att spola i video.

Oerhört irriterande! Ska det verkligen behöva vara så?

Det funkar att spola i SVT Play med min iPhone 4:a..
edit: Samt även i TV4 Play & Kanal 5 Play.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 11:20

Har du uppdaterat till 4.2? Det har jag.

Ursprungligen av scott:

Har du uppdaterat till 4.2? Det har jag.

Nej, men 4.2.1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 11:52

Ja, då vet jag inte varför ditt fungerar som det (inte) ska. Har du uppdaterat SVT Play nyligen? För enligt uppgift stämmer det som stod där: man ska inte längre kunna spola i SVT Play.
Sjukt dåligt, enligt mitt förmenande.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-24 12:56

Jag kör 4.2 och senaste SVT appen, inga problem att spola (iPhone 4).

Bevaka tråden