Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krashad iphone med 4.1 som måste återställas

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-24 16:29

Min iphone krashade och har hållit på och bootat i flera timmar. Igår satt jag några timmar för att försöka återställa den genom att använda pwnage tool för att göra en custom 4.1 firmware och sedan ändra hosts med sauriks server.

Efter att ha försökt några gånger och fått diverse error medelande efter att itunes stått och tuggat i "förbereder iphone för återställning" så lyckades jag gå så gott som hela vägen genom att köra en tinyumbrella server. Problemet som kom nu var att itunes fastande i "återställer telefonen med säkerhetskopian", telefonen visade typ 95% färdigt under 1.5 timmar.

Någon som har haft liknande problem?

Jag förlitade mig på denna guiden: Downgrade iOS 4.2.1 to 4.1 / 4.0.2 / 4.0.1 on iPhone 4, 3GS, 3G, iPod touch and iPad | Redmond Pie

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 23:45

Kraschade den efter att du uppdaterat MobileSubstrate via Cydia så råkade du nog ut för det som drabbade mig. Oavsett så var min enda väg ut ur eländet att återställa till 4.1 via Shift/Option Restore i iTunes och editerad HOSTS-fil. Ignorera ev. 10xx felmeddelande efter återatällningen och kicka den ur Recovery-läge med TU.

Hänger den sig sedan vid inläsningen av backupen, ja då blir det till att återställa det som går att få tillbaka manuellt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-25 01:18

Ja, mobileSubstrate var det nog det stod, de var tre saker som det hade kommit uppdateringar till i cydia. Vad är de igentligen?

Jag lyckades nu till slut med återställningen. Jag tror jag missuppfattade lite, när jag stängde ner tinyumbrella så slutfördes processen.

1
Bevaka tråden