Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facetime slutade fungera med iOS 4.2.1

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Facetime vill inte fungera med min iPhone 4 efter att jag installerat iOS 4.2.1. Testat att starta om mobilen, det gjorde visserligen att airplay fungerade som tänkt vilket var väldigt trevligt.
Men facetime vill fortfarande inte fungera. Jag kan inte välja att ringa facetime direkt, jag kan heller inte välja att påbörja facetime under ett samtal. När folk ska ringa upp direkt med facetime till mig händer ingenting med min iPhone. Den märker inte ens av att någon annan lur försöker kommunicera med den. Samma sak om man ska "ringa" med facetime ifrån datorn till min dator. Väldigt märkligt då de jag försökt facetime:a med också haft iOS 4.2.1...

Nu återställer jag telefonen och får se om det löser problemet. Någon mer som haft problem?

Självklart har jag haft wifi-anslutning under alla mina tester.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-24 23:22
Ursprungligen av sirsnurre:

Facetime vill inte fungera med min iPhone 4 efter att jag installerat iOS 4.2.1. Testat att starta om mobilen, det gjorde visserligen att airplay fungerade som tänkt vilket var väldigt trevligt.
Men facetime vill fortfarande inte fungera. Jag kan inte välja att ringa facetime direkt, jag kan heller inte välja att påbörja facetime under ett samtal. När folk ska ringa upp direkt med facetime till mig händer ingenting med min iPhone. Den märker inte ens av att någon annan lur försöker kommunicera med den. Samma sak om man ska "ringa" med facetime ifrån datorn till min dator. Väldigt märkligt då de jag försökt facetime:a med också haft iOS 4.2.1...

Nu återställer jag telefonen och får se om det löser problemet. Någon mer som haft problem?

Självklart har jag haft wifi-anslutning under alla mina tester.

4.2 har haft kända wifi-issues vilket gjorde att releasen försenades, tveksamt om de han laga det helt.

Ursprungligen av zappee:

4.2 har haft kända wifi-issues vilket gjorde att releasen försenades, tveksamt om de han laga det helt.

visserligen. Men det borde inte fungerat från min dator till den andra iPhonen som också kört iOS 4.2.1 då tycker jag.
Operatören till den fungerade iPhonen är Tele2 och jag själv kör med Telenor. Men något så banalt som att initiera facetime borde de klara av. Jag har ju börjat vänja mig vid att deras 3G-hastigheter är värdelösare än värdelösast, men i övrigt har det ju "fungerat".

Har du månne kollat att FT är aktiverat i telefonens inställningar? Finns ju ett AV/På där liksom, och är det av så blir det ju lite svårt att använda FT.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Har du månne kollat att FT är aktiverat i telefonens inställningar? Finns ju ett AV/På där liksom, och är det av så blir det ju lite svårt att använda FT.

Dr Tinnitus

jisses. Hur har jag kunnat missa den inställningen... Lite dåligt att spotlight inte kunde lista det menyvalet när jag faktiskt sökte efter facetime för att få fram eventuella inställningar för det... Tack så mycket

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-25 10:22
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Har du månne kollat att FT är aktiverat i telefonens inställningar? Finns ju ett AV/På där liksom, och är det av så blir det ju lite svårt att använda FT.

Dr Tinnitus

Tusen tack, det var alltså så enkelt. Härligt att det fungerar igen för jag har liksom blivit beroende av Face Time.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-11-25 07:27

Det där råkade jag också ut för. Varför stängde 4.2.1 av FaceTime vid uppdateringen?

Ursprungligen av Spooky:

Det där råkade jag också ut för. Varför stängde 4.2.1 av FaceTime vid uppdateringen?

Det händer inte alla, min iP4 hade FT i full vigör direkt efter uppdate till 4.2.1, men polaren hade fått sitt FT avaktiverat i menyn.

Dr Tinnitus

Även jag fick mitt FaceTime avaktiverat. Hmmm…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-25 08:28

Efter varje uppdatering hittills ända sedan 2.0 så har "Skicka/sänd eget nummer i telefonen" blivit avstängt för mig. Så det lär vara samma sak med FT

Ursprungligen av zinned:

Efter varje uppdatering hittills ända sedan 2.0 så har "Skicka/sänd eget nummer i telefonen" blivit avstängt för mig. Så det lär vara samma sak med FT

Exakt samma här, störigt faktiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-27 00:57

Facetime fungerar inte heller för mig. Jag kan ringa min dator men den fastnar på connecting... Sen kommer det inget mer. Fungerade med iOS 4.1 och MacOS X 10.6.4.

Jag loggade ut med Facetime programmet och loggade mig in igen och nu fungerar det igen. Har inte provat iPhone - iPhone ännu. Endast iPhone - Mac.

//Rob

1
Bevaka tråden