Hej,
Jag har ett nät hemma, ett trådlöst. Det används av ett par iPhones och ett par bärbara och det är en Airport Extreme som är trådlös router.
Sedan ett par veckor ser jag nu en grannes dator bland mina datorer när jag har Finder öppet och hans utdelade iTunes-bibliotek syns när jag har iTunes öppet. När jag körde Remote-appen mot mitt iTunes-bibliotek kunde jag se valet att låta musiken gå ut via hans Airport Express.
MEN, jag ser inte hans dator bland mina trådlösa klienter på min Airport Extreme, jag kan inte koppla upp mig mot hans dator eller skicka ut musiken via hans Airport Express. Så jag ser honom (eller snarare hans utrustning) på mitt när men ändå är han inte en klient.
Jag har prövat att byta kanal på mitt WiFi-nät men det hjälpte inte. Försökt söka på problemet men sökorden blir hela tiden sådana att man får massvis med träffar men inte något som passar in.
Någon som varit med om något liknande eller har några teorier ändå? Det känns inte som någon fara men jag vill helst bara se mina egna burkar om det är okej med alla andra
Tack på förhand,
-Jimmy