Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar för mobilsurf i iOS 4.2?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Någon som vet hur man gör för att ställa in APN osv i nya iOS 4.2?

För mig är det på exakt samma ställe som innan. Jag kör med tele2

Jag kör Tre och promenerade igenom de olika beta-versionerna med diverse problem. Nu när den publika är ute behövde jag bara koppla in den och låta iTunes uppdatera operatörsinställningarna så var saken biff.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-24 23:09

Du ska skriva online.telia.se i Apn

Ursprungligen av xms67:

Du ska skriva online.telia.se i Apn

Det beror på om han har Telia som operatör eller inte.

Ursprungligen av Fillepipe:

Tjena!
Någon som vet hur man gör för att ställa in APN osv i nya iOS 4.2?

Du bör delge oss information om vilken operatör du har samt hur dina nuvarande inställningarna ser ut i din iPhone. Annars blir det svårt att ens försöka hjälpa dig.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Du bör delge oss information om vilken operatör du har samt hur dina nuvarande inställningarna ser ut i din iPhone. Annars blir det svårt att ens försöka hjälpa dig.

Omöjligt kan man säga..

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Men faktum är att OP frågade efter hur man ställer in APN, inte vad han ska ställa in. Och för att man ska svara på hur man gör det behöver vi inte veta vilken operatör han har...

Dvs: som JoNaZ svarar: på samma sätt som tidigare...

Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk -> fyll i rätt APN

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-28 11:17

Har också problem med surf efter 4.2. Tidigare var dte inga problem. Nu står det inget under mobildata. Försökte leta efter nya opertörsinställningar i iTunes men fick meddelandet:
iTunes kunde inte leta efter uppdateringar på operatörsinställningarna. Ett okänt fel uppstod (1631)

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-28 11:29

Hittade problemet. Operatören hette helt plötsligt Sweden 3G och då funkar det inte. Ett byte till Telia S och en omstart löste problemet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-05 17:55

telia online.telia.se
tele2 internet.tele2.se
3 data.tre.se
telenor internet.telenor.se
glocalnet internet.telenor.se
halebop online.halebop.se

ha så roligt

1
Bevaka tråden