Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QXP-användare - vilka är ni?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-23 15:49

Jag jobbar mestadels i QXP och ställer ibland frågor om det, och svarar ibland. Jag är journalist och redigerar dagstidningar; Helsingborgs Dagblad, Kvällsposten och Skånska Dagbladet, och får på köpet meka lite i Photoshop och Illustrator. Detta kombinerar jag med lite frilansjobb.

Det skulle vara intressant vilka ni andra är som jobbar i QXP och vad ni jobbar med.

  • Medlem
  • 2003-04-23 23:33

Jag jobbar som frilansande AD/formgivare, och utan att skämta så tycker jag att Quarken är löjligt bra. Tyvärr är den inte så imponerande i Classic-läge, och det skulle inte vara helt fel med en OS X version... typ förra året.

Det som gör Quark bättre än de flesta andra program är enligt mig gränssnittet. När man lärt sig det, är det extremt snabbjobbat, vilket inte är sant när det gäller många andra program (diplomatisk omskrivning för att alla Adobes program har allvarliga brister i gränssnittet).

Funktionsmässigt så saknas naturligtvis en del, men i allt väsentligt så är det världens bästa layoutprogram. Från version 3 och upp.

  • Medlem
  • 2003-04-23 23:41

kunde inte sagt det bättre själv! Och jag kan tillägga att det lilla jag har tafsat på QXP6 gjorde mig mycket spänd av förväntan. Den var lika kvicksilversnabb som de tidigare. Mmm...

  • Medlem
  • Gotland
  • 2003-06-04 12:59

Jag jobbar som kortknäppare på Gotland, det är Phtoshop som gäller.
Använder Quark mest hemma som amatör och självlärd.

1
Bevaka tråden