Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes vägrar uppdatera min iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt problem:
iTunes meddelar att det finns en nyare version av iPhones programvara (4.2). Glad i hågen klickar jag på Uppdatera och möts av en dialogruta med texten "Den här versionen av iTunes (9.2.1) är den senaste." Jag tror inte mina ögon!

iTunes måste alltså ha fått hjärnsläpp! Det är ju inte särskilt längesen jag uppdaterade till 4.1 och då var det inga problem.

Jag har startat om burken, ingen skillnad. Kommer inte på fler förslag till lösning så nu vänder jag mig till er: HJÄLP!! (Vill helst inte återställa iPhonen, men måste jag så måste jag.)

Specifikationer:
iPhone 3G m iOS 4.1, PowerBook G4 m OS 10.4.11, iTunes 9.2.1. (Jag vet, jättegammal Mac o gammalt OS X m m men jag har inte råd att köpa nytt. Särskilt efter att ha köpt en iPad idag... =D

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-30 20:07

iTunes 10 kräver Mac OS X 10.5 eller nyare.
Kan jo vara det som ställer till det, samtidig som senaste iOs också kräver iTunes 10 eller nyare.

Apple - iTunes - Hämta iTunes nu

Men jag har inte iTunes 10 utan 9.2.1 (som programmet själv med en dåres envishet berättar för mig.)

Menar du att iOS 4.2 kräver OS X 10.5 men 4.1 nöjer sig med 10.4.11. Det tycker jag låter osannolikt...

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-11-30 20:15

iOS 4.2 kräver iTunes 10.x som kräver OSX 10.5.x (eller nyare)

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-30 20:17
Ursprungligen av Mija:

iOS 4.2 kräver iTunes 10.x som kräver OSX 10.5.x

Trälit, eftersom det börjar bli svårt att få tag på retailskivor till 10.5

Ok, jag får väl tro er då. Måste ju ändå uppgradera t 10.5 eftersom paddan kräver det... (10.5-cd:n har legat o samlat damm ett bra tag redan.) Så då löser det sig säkert. Tack för hjälpen!!

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-30 20:22
Ursprungligen av lady Macbeth:

Ok, jag får väl tro er då. Måste ju ändå uppgradera t 10.5 eftersom paddan kräver det... (10.5-cd:n har legat o samlat damm ett bra tag redan.) Så då löser det sig säkert. Tack för hjälpen!!

Om det är en s k retail-skiva så kan du använda den på vilken Mac som helst, som kan köra 10.5. Skivor som följer med maskinerna är låsta till just den modellen.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-30 20:22

Det är nog så.

iOS 4.2 Software Update

Det är en retail-skiva, det var ett tag sen jag köpte ny dator. Powerbooken börjar bli gammal...

Jag kan inte heller uppdatera min iPhone 4 på min PC.
Den säger något om att den inte får kontakt med uppdatersingsservern.
Jag har provat att försöka lägga in den senaste mjukvaran manuellt men det blir samma meddelande där. =S
Sist jag fick detta stack jag hem till en polare och där gick det hur bra som helst. =S
Har provat att installera om iTunes och även iPhonen men det verkar inte hjälpa. =/

kör på en PC med Windows 7 och iTunes 10.1.0.54

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-10 23:32

kan vara så att något säkerhetsprogram spärrar åtkomsten till internet för itunes på PCn?

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-11 10:43

Det låter precis som xtrem säger. Du har nog antingen råkat stänga av någon server som iTunes behöver eller så har något program ändrat host adressen som iTunes behöver.

//Rob

Tack för tipsen!

Försökte med att avaktivera och sedan avinstallera brandväggar osv. men det funka inte heller.
Det konstiga är att jag inte har ändrat på något sådant. =S
Det var samma sak med min 3G en sista gången den skulle uppdateras, men sen när jag skaffade 4:an så var det inga problem.

Ursprungligen av frikktion:

Tack för tipsen!

Försökte med att avaktivera och sedan avinstallera brandväggar osv. men det funka inte heller.
Det konstiga är att jag inte har ändrat på något sådant. =S
Det var samma sak med min 3G en sista gången den skulle uppdateras, men sen när jag skaffade 4:an så var det inga problem.

Ditt problem kan även bero på tredjeprogramsvara. Se över de program du installerade innan du fick problem.

1
Bevaka tråden