Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid och seg laddning efter JB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-31 19:58

Hej!

Uppgraderade till version 4,1 (8b117) på min 3Gs och jailbreakade. Allt funkar fint MEN jag har standbytid i ca 3-4h OM jag inte rör telefonen samt att det tar nästan lika länge innan den indikerar att batteriet är laddat.

Någon som har haft samma problem och har en lösning?

/R

Återställ, först med att lägga tillbaka backup, blir det inte bättre, återställ utan backup.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-31 23:21
Ursprungligen av robber:

Hej!

Uppgraderade till version 4,1 (8b117) på min 3Gs och jailbreakade. Allt funkar fint MEN jag har standbytid i ca 3-4h OM jag inte rör telefonen samt att det tar nästan lika länge innan den indikerar att batteriet är laddat.

Någon som har haft samma problem och har en lösning?

/R

Antagligen har du väl något skräpprogram igång i bakgrunden, stäng ner allt som du inte använder. Det är en av riskerna när man jailbreakar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 22:37
Ursprungligen av robber:

Hej!

Uppgraderade till version 4,1 (8b117) på min 3Gs och jailbreakade. Allt funkar fint MEN jag har standbytid i ca 3-4h OM jag inte rör telefonen samt att det tar nästan lika länge innan den indikerar att batteriet är laddat.

Någon som har haft samma problem och har en lösning?

/R

fick tips i en annan tråd här på 99.se =
1) låt ladda ur fullständigt
2) ladda upp fullständigt
3) starta om (reboot)
4) om du laddar hela natten, så gör en reboot varje morgon

För mig löste ovanstående problemen med dålig batteritid
//Peter

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2010-12-01 04:09

Kan det vara så att du har "hacktiverat" din iPhone i nya redsn0w? Jag har samma problem och det är en "officiell" fix på väg. Anledningen är att telefonen inte riktigt vill samsas med denna hacktivation och verkar dra igång en oändlig loop i att försöka hämta rätt cert till telefonen. Detta resulterar även i att den blir varm vilket man kan känna på baksidan.

Just nu finns två olika tempfixar för detta.

1. Sätt i original-SIM en gång om du har det tillgängligt så att den aktiveras på rätt sätt.
2. Ladda ner SBsettings via Cydia och inaktivera 3G och Edge-överföring. Detta gör att telefonen slutar loopa denna check.

Det sistnämnda fungerar för mig. Batteritiden tidigare idag var ca 5 timmar från fulladdad till död. Nu har den varit fulladdad i två timmar.

HOW TO: Temporary Fix Battery Drain After Installing Ultrasn0w On Baseband 6.15 - SiNfuL iPhone

1
Bevaka tråden