Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor från en ovan...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-21 13:43

Jag har med min iPad för första gången använt en Apple produkt. Fuskat lite med hustruns iPhone 4 iofs.

Några frågor som kanske ni kan hjälpa mig med:

1. Jag hittar inget sätt att spara dokument på ett naturligt sätt. Vissa går att spara i Evernote men inte alla. Det verkar vara pdf och kanske några andra format? Går inte det?

2. Naiv och van vid MS så tog jag för givet att man skulle kunna redigera Word, Excell och PowerPoint i iPad, men det. Verkar inte fungera. hur göra? Eller bara ge upp?

3. Hur arbeta utan piltangenter? Jag har hittat det märklig förstoringsglaset men det fungerar ganska klumpigt ibland och inte alls i vissa situationer. Hur gör ni när ni klistrat in en lång webbadress och vill justera den i fönstret? Att flytta förstoringsglaset är extremt svårt och omöjligt när man vill åt text som inte syns i fönstret. Eller?

4. Hur fungerar stavningsprogrammet? Vissa ord lär sig inte min iPad medan andra kortare och längre fungerar perfekt.()

I övrigt är det en fantastisk maskin!

Ska försöka svara på en del:
1: Hur saker sparas bestäms av respektive applikation.
2: köp Pages, Numbers och Keynote I App Store.
3: Det är förstoringsglaset som gäller. Håller med om att det är svårt ibland. Om texten inte syns i fönstret drar man bara åt sidan eller upp/ner så scrollar texten.
4. Ingen aning.

2. Ett billigare alternativ till Pages och Numbers (75+75 kr) är Documents To Go Office Suite (75 kr)

Kan man ta in dokument man får på mailen och redigera etc?
Har inte kollat på detta sedan jag fick iPhone för typ 3 år sedan antar att det har hänt endel sedan dess, inte minst på iPad-sidan.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-01 14:06
Ursprungligen av theplague:

Kan man ta in dokument man får på mailen och redigera etc?
Har inte kollat på detta sedan jag fick iPhone för typ 3 år sedan antar att det har hänt endel sedan dess, inte minst på iPad-sidan.

Det går utmärkt, ja. Likaså att maila ett dokument du redan redigerat.

Vill du dock spara ner ett dokument i din dropbox eller liknande blir det klurigare.

Jag hoppas Apple snart implementerar en DropBox liknande funktion eller köper DropBox och lägger in det som filsystem i alla sina produkter.

Ursprungligen av akesson:

Det går utmärkt, ja. Likaså att maila ett dokument du redan redigerat.

Vilken app hänvisar du till då?

Citat:

Vill du dock spara ner ett dokument i din dropbox eller liknande blir det klurigare.

Jag hoppas Apple snart implementerar en DropBox liknande funktion eller köper DropBox och lägger in det som filsystem i alla sina produkter.

Har de inte en sån funktion/tjänst i MobileMe?

Ursprungligen av theplague:

Vilken app hänvisar du till då?

Det beror ju på vilken typ av dokument det är. Du har inte berättat vilka det handlar om - du skrev bara "dokument man får på mailen".

Om det t.ex handlar om Word-dokument så kan du öppna dem i de appar som nämnts tidigare i tråden (Pages, Documents to go, m.fl)

Ah tack, det var Word-, Exceldokument jag menade.
Vilket, vilka tipsar ni helst om? Dra gärna för- och nackdelar.

Bara kört Pages och Numbers, men de är helt utmärkta. Vingklippta jämfört med sina motsvarigheter i OS X, men jag tror jag snarare skulle bli irriterad av att ha tillgång till vartenda ett av de menyvalen i ett iPad-gränssnitt. Man får ta dem för vad de är, och det är inga som helst problem att jobba längre perioder med dem.

1
Bevaka tråden