Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska man köpa en 2gen ATV från USA?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är I USA och funderar på om man ska köpa en ATV, helst skulle man vilja ha en Mac Mini, men det är på tok för dyr. Kan en jailbreakad ATV vara en ersättare? Fördelar, nackdelar? Jag har ju I princip hela ekosystemet med iPhone, iPad o laptop o iMac.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-11-05 02:27

99$, låg dollarkurs. Köp en och testa. Om du inte gillar den, kräng på Blocket.

Ursprungligen av akesson:

99$, låg dollarkurs. Köp en och testa. Om du inte gillar den, kräng på Blocket.

Har du köpt någon?

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-11-05 04:30

Precis köpt 5 st i Miami. En till mig själv och 4 till kompisar. Ska bli intressant att testa. Framöver kommer det nog dessutom dyka upp mycket spännande på jailbreak-fronten.

Hoppas verkligen film/TV-maffian släpper in iTunes Store på den svenska marknaden snart så jag kan börja ge dem mina pengar istället för att få tag på film/TV på annat håll.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-05 09:56
Ursprungligen av westerlu77:

Är I USA och funderar på om man ska köpa en ATV, helst skulle man vilja ha en Mac Mini, men det är på tok för dyr. Kan en jailbreakad ATV vara en ersättare? Fördelar, nackdelar? Jag har ju I princip hela ekosystemet med iPhone, iPad o laptop o iMac.

Tidigare var jag HELT inne att köpa en Mini just för att ha den som mediacenter, dock kostar den ju som sagt en del så köpet lades längre fram i tiden och tills dess var planen att jag skulle fortsätta med jobbet att rippa mina fysiska DVD-skivor för att då användas via Plex på den kommande Minin.

Då lanserades ATV2...

Jag kan säga att jag har helt skrinlagt köpet av en Mini. Jag har ingen nytta av den alls i dagsläget då ATV2 sköter allt det där och mer där till. Inga som helst problem att hyra film eller tv-serier heller när man använder ett amerikanskt iTunes-konto.

Ursprungligen av akesson:

Precis köpt 5 st i Miami. En till mig själv och 4 till kompisar. Ska bli intressant att testa. Framöver kommer det nog dessutom dyka upp mycket spännande på jailbreak-fronten.

Hoppas verkligen film/TV-maffian släpper in iTunes Store på den svenska marknaden snart så jag kan börja ge dem mina pengar istället för att få tag på film/TV på annat håll.

Du kommer garanterat bli nöjd.

Med amerikanskt iTunes-konto så får man ju garanterat ett bättre utbud än vad man hade fått med ett svenskt när de väl introducerar hyrfilm på iTunes för oss.

Ursprungligen av westerlu77:

Är I USA och funderar på om man ska köpa en ATV, helst

Köp två ATV så kommer jag ner till Göteborg och köper den ena av dig.

/c

ATV2 gör inte allt som en Mini gör (jag har bägge ) och är egentligen rätt så begränsad i.o.m. att den saknar stöd för en massa format. För ljud är det ok för mig då allt ligger som Apple lossless men för MKV har man ett problem.
Utbudet på amerikanska iTunes är inte så fantastiskt som man kan tro- dessutom så är det dåligt med subtitles.
Minin är bättre på allt (OM man får den att lira med tv:n) förutom airplay-stödet då.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-05 13:52

Tja, allt är ju subjektivt...

* Jag har mitt videomaterial som högupplöst m4v med inbakad surroundslinga

* Utbudet på iTunes är ju hyfsat bra, enligt mig. För Plex så finns ju inget utbud alls utan där måste man ju fixa det själv, vilket man då också gör till ATV2 om man nu saknar något.

* Subtitles, använder verkligen någon det i dessa landsgränslösa internettider?

Så nja, jag skulle inte vilja säga att Minin är bättre på allt om man har för avsikt att just använda den bara som mediacenter. Dessutom så är Minin sju gånger dyrare.

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-01 03:55

Jag är lite sugen på att skaffa en ATV2, är det någon som kan tala om huruvida den uppdaterar "last played"-info på musik i iTunes korrekt? Även beteendet när det gäller watched/unwatched-prickarna i iTunes är av intresse. Om man tittar på en film via ATVn, lagrar den var någonstans i filmen man är, så att man kan fortsätta titta från samma ställe på sin iPhone/iPad efter synk också?

Jag antar att det fungerar, men eftersom mina spellistor för iPhonen helt bygger på last played-info så känns det som den viktigaste biten att den uppdaterar korrekt för mig.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-01 09:39
Ursprungligen av delaque:

Om man tittar på en film via ATVn, lagrar den var någonstans i filmen man är, så att man kan fortsätta titta från samma ställe på sin iPhone/iPad efter synk också?

Ja, det gör den...fungerar bra för mig.

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-01 16:15

Betyder det att senast spelat uppdateras okej också? Sorry, men jag är lite paranoid med just det datat.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-01 16:41

Det har gjort det hittills, vad jag kan minnas.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-25 19:17

En fråga till angående ATV2 köpt i USA - klarar den 230V direkt in i burken eller klarar den bara 110V?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-26 22:56
Ursprungligen av DaWolf:

En fråga till angående ATV2 köpt i USA - klarar den 230V direkt in i burken eller klarar den bara 110V?

Den klarar 230 V. Det tror jag alla Apples produkter gör, av de nyare årgångarna.

1
Bevaka tråden