Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autostart av program när iPad startas?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-12-01 23:43

Hej,

Jag har sökt på internet utan att hitta något direkt svar, kanske jag som totalt missat det men iallafall. Min fråga är, går det att skriva en applikation till en iPad som startar automatiskt när jag startar den? Jag är alltså inte intresserad av att komma till min "home screen" eller egentligen använda andra program än just detta på min iPad.

Måste man jailbreaka eller liknande eller finns det något sätt att göra detta?

Tack på förhand, P

Du måste nog jailbreaka i så fall.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-12-01 23:57

Okej, så om jag jailbreakar och lägger in appen i något autostart script funkar det? Eller är det mycket mer avancerat tro?

Ursprungligen av prone:

Okej, så om jag jailbreakar och lägger in appen i något autostart script funkar det? Eller är det mycket mer avancerat tro?

Ingen aning, vet bara säkert att du inte kan göra det med en "vanilla" iPad.

Har aldrig läst att någon liknande funktion finns via jailbreak heller. Då har jag följt den världen ganska ingående i 3,5 år(inte för iPad givetvis, men det är i princip samma saker som kommer för iPad och iPhone).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-02 08:47
Ursprungligen av theplague:

Har aldrig läst att någon liknande funktion finns via jailbreak heller. Då har jag följt den världen ganska ingående i 3,5 år(inte för iPad givetvis, men det är i princip samma saker som kommer för iPad och iPhone).

instämmer helt, jag har aldrig sett någonting som ens liknar detta.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-02 08:12

Låter som en ganska avancerad prodedur men det går nog att ta ner något startscript från iPaden om den är jailbreakad och lägga till autostart för en app.

1
Bevaka tråden