- akerstrom
- Avstängd ●
Ska vi titta lite på trenden då? Enligt excelbladet på Bil Swedens sida fanns det den 31/12-09 4 300 752 personbilar registrerade i Sverige
Vid 79 röstande i denna lilla undersökning är underlaget alldeles för litet för några säkra slutsatser men trenden för 99mac kan ju jämföras med procentsatserna för de 25 vanligaste bilmärkena i tabellen nedan.
Visst, SAAB är liksom Volkswagen lite överrepresenterade, Volvo lite under. Men den tydligaste trenden ger att 99mac:are är mer förtjusta i BMW, Citroën och Toyota än medelsvensson medan Mercedes och Opel inte alls faller oss på läppen.
Fortsätt rösta, din röst är just nu värd ca 1,3 procent! Själv röstar jag inte. Jag kör med busskort, ibland bakom ratten och oftast som passagerare.
Varför finns inte Chevrolet, Pontiac, Chrysler, Dodge med ? Knappast udda märken i Sverige.
LCR
Varför finns inte valet "Spårvagn M29" ?
Hela idén om att försöka dra några som helst slutsatser på korrelation mellan bilmärke och datorval haltar ju.
Kolla lika gärna om Macägare är mer vänsterhänta, har längre penis (det är sant) och färgen på nagellack.
Varför finns inte Chevrolet, Pontiac, Chrysler, Dodge med ? Knappast udda märken i Sverige.
Dodge och Pontiac ca 5 500 av vardera vilket motsvarar hela 0,12 % av Sveriges personbilar. Finns ca 3000 lastbilsreggade Dodge också. Älskar statistik!
Försökte bifoga en rensad version av Bil Swedens statistik här men det går ju inte att bifoga .xls-fil. Källan finns här, i excelbladet skrolla till fliken pbbeståndfabrikat eller rankstörstapbfabrikat.
@Goflorp, du slipper, ta en kaffe till
Varför finns inte valet "Spårvagn M29" ?
Hela idén om att försöka dra några som helst slutsatser på korrelation mellan bilmärke och datorval haltar ju.
Kolla lika gärna om Macägare är mer vänsterhänta, har längre penis (det är sant) och färgen på nagellack.
Längre är ju inte nödvändigt bättre
Det är bara några som är lite ledsna för att dom inte kan vara med i den här omröstningen
- Varför får inte jag också vara med och leka, om inte jag får vara med så får inte du leka heller.
Typ
Klockren kommentar där där Eva!
Lika roligt när de som inte har vill vara med i gänget med de som har.
Kör en Audi A5 3,0 Q. Mycket trevlig bil som blev ännu trevligare efter ett besök hos BSR.
På sommaren luftar jag gärna min Porsche 911.
T-son
Kör en Audi A5 3,0 Q. Mycket trevlig bil som blev ännu trevligare efter ett besök hos BSR.
På sommaren luftar jag gärna min Porsche 911.
T-son
Du ska alltid vara värst - oavsett om det är i luften eller på marken
Bilar? det är liksom så...gubbigt...och så 1900-tal :-D.
Finns en tråd för den diskussionen http://www.99.se/99lounge/285648-gubbigt-1900-tal.html#post1979977
Tre Mercedesägare på 99mac så här långt. Och Steve Jobs såklart
Tre Mercedesägare på 99mac så här långt. Och Steve Jobs såklart
Nästan så att jag borde byta min Audi till en Mercedes då. Duger det till Steve så . . .
Finns dom i norrlandsversion/4-hjulsdrift?
Nästan så att jag borde byta min Audi till en Mercedes då. Duger det till Steve så . . .
Finns dom i norrlandsversion/4-hjulsdrift?
Skojar du, kommer jultomten på julafton, hallå.. regnar det under fruntimmersveckan
Självklart finns det norrlandsversioner av både bilar, tomtar och kvinnor
Provkörde en CLS350CDI förra onsdagen, nya modellen. Ptja, maffig diesel (är väl 600Nm eller mer i den) men den var lite seg tyckte jag nog. Sen är ju massagestolarna sköna, men det var _väldigt_ märklig kontrollpanel till dem och inte alls lika smidigt som i S/CL-klass. Sen tycker jag CLS är skitful, även om den blivit bättre. Störigt också att fönsterlinjen är så hög att man inte kan ha armbågen vid rutan när man kör, den hamnar liksom i hak-höjd, synnerligen obekvämt. Baksätet är totalt oanvändbart, det saknas minst 1dm takhöjd för att jag skulle trivas.
Sen har jag _väldigt_ svårt att komma överens med menysystemet i kombiinstrumentet och COMAND, jag tycker det är rörigt deluxe. Som en dålig koreansk video ungefär
Sen tycker jag CLS är skitful, även om den blivit bättre.
Tacka vet jag Saab 9-3 från slutet av 90-talet
Blah, blah, blah
Merca kan klart göra snygga bilar, men CLS är inte en av dem, i mina ögon. GLK är väl en annan "fuling", om vi bortser från de andra skolådorna A- och B-klass, eller Chrysler Voyager-kopian R-klass