Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver råd! Ska jag behålla min iPad eller inte?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just fått min iPad men jag har inte öppnat upp kartongen än eftersom jag är osäker på om jag gjorde rätt när jag beställde den. Jag har fortfarande chans att häva köpet.

Min situation är den att jag har en MacBook Pro 13 och en iPhone 4. Vet inte riktigt om jag kommer att ha nytta av iPaden då. Däremot läser jag mycket eböcker och så har jag ju MB:Pron kopplad till extern skärm och en massa andra grejer. Skulle kunna vara skönt att lämna MBP kvar på skrivbordet. I och för sig har jag en iMac med som fungerar som mediadator (EyeTV inspelningar ständigt mm).

Jag håller föredrag rätt ofta så iPaden skulle kunna ersätta papper för mig.

Hjälp mig att argumentera med mig själv! Kommer jag att ha nytta av iPaden eller är det overkill att hålla den?

Ta den som en ny leksak, lek med den ett par månader, gillar du den så behåll den, annars kan du sälja den nån tusen lapp billigare

Om jag läste mycket e-böcker skulle jag nog istället köra på en kindle eller liknande för att få e-ink. De skärmarna är totalt värdelösa på allt utom just text där de slår allt annat.

Ett konkret behov jag har är att använda iPaden som ersättning för papper. Jag håller tal minst en gång per vecka, ofta fler gånger. Jag skulle inte behöva skriva ut tal-manuskrift så ofta utan kunna köra direkt från iPaden. Jag är också musiker och skulle kunna tänka mig att ha mina sångnoter arkiverade på iPaden. Jag gillar inte lösa papper så mycket och hoppas på att kunna ersätta pappren med iPaden. Kanske skäl nog att behålla?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-12-04 00:10

Behåll den.

Låter som ett perfekt redskap för din del.

Jag har själv MacBook Pro 13, iPad & iPhone 4. MacBook Pro = arbete, sittande, stel upplevelse, omständig på resande fot. iPad = allt annat, tillbakalutad bekväm upplevelse, underbar på resande fot. iPhone = alltid med, iPod, kommunikationshub.

Perfekt upplägg.

Ursprungligen av akesson:

Behåll den.

Låter som ett perfekt redskap för din del.

Jag har själv MacBook Pro 13, iPad & iPhone 4. MacBook Pro = arbete, sittande, stel upplevelse, omständig på resande fot. iPad = allt annat, tillbakalutad bekväm upplevelse, underbar på resande fot. iPhone = alltid med, iPod, kommunikationshub.

Perfekt upplägg.

Tackar för det inlägget! Jag är övertygad. Öppnar upp kartongen imorgon. Jag upptäckte också nu när jag hade surfat en stund på iPhonen, som jag brukar läsa eböcker på, att jag började få ont i ögonen. Hälso-argumentet väger tungt med. Bättre att läsa eböcker och surfa bekvämt med en iPad

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-04 02:14

Hur kan du ens hålla dig från att öppna paketet? Jag skulle ha öppnat det på en gång. Köpte du den online så har du 14 dagar returrätt även på öppnade paket så det är bara att prova några dagar.

//Rob

Senast redigerat 2010-12-04 11:51

Akta dig, alla jag känner som skaffat den har lämnat sina bärbara macar ihoplagda tämligen omgående.
Dessutom brukar hela familjen älska iPaden...

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2010-12-04 14:21

Du har tagit helt rätt beslut, klart du ska ha kvar den.

Jag köpte min igår och jag hade den för mig själv igår kväll. Idag så har min kära sambo lagt beslag på den.
Det dröjer väl nåt år till sen så ska säkert lillpojken också hålla på med den.
Är otroligt nöjd och måste erkänna att min Iphone 3gs härmed är degraderad till enbart telefon i fortsättningen, åtminstone på hemmaplan.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-04 16:18
Ursprungligen av Goflorp:

Akta dig, alla jag känner som skaffat den har lämnat sina bärbara macar ihoplagda tämligen omgående.
Dessutom brukar hela familjen älska iPaden...

Jepp... Jag räknas in i den kategorin. Min MBP 13" agerar numera mediacenter i vardagsrummet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-04 14:24

Öppna, du lär inte ångra dig. Den är otroligt bra både som nytto -och nöjespryl.

Ja, jisses! Jag köpte mig en iPad idag. Det trodde jag inte om mig själv. Den gick helt enkelt inte att motstå, vilken fin liten apparat! Verkligen imponerad.

Vill bara säga att detta inlägg kommer från min iPad

En helt fantastisk upplevelse! Det är ju så lätt att skriva, till och med direkt på det virtuella tangentbordet. Man kan använda till och med fler fingrar på det, en enorm skillnad från iPhonen.
Från och med nu lämnar min MacBook Pro hemma på skrivbordet och iPhonen blir degraderad till mobil för SMS och samtal.
Detta är ju toppen, jag är helt lyrisk! Att behålla iPaden var det bästa beslut jag kunnat göra

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-05 00:44

Grattis! Och du, välkommen till iPad-familjen

Ursprungligen av zinned:

Grattis! Och du, välkommen till iPad-familjen

Tack så mycket! Måste tillägga att iPad är en underbar media-läsare, jag har testat läsa lite olika tidningar och böcker. Helt fantastisk skärm. jag blev nog fast i iPad-träsket trots allt! Det går inte att känna på en iPad, då är man förlorad för alltid! Jag trodde först att det inte alls är någon stor skillnad mellan iPhone och iPad eftersom systemet är samma, så fel jag hade! Hela multitouch konceptet funkar ju bäst på skärmar av iPads storlek!

Jag hatar den här tråden! Den gör bara så att jag vill ha en iPad än mer.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-06 00:16
Ursprungligen av Scarecrow:

Jag hatar den här tråden! Den gör bara så att jag vill ha en iPad än mer.

Och jag håller med dig sååå mycket.. Lekte med en igår i en butik, det blev absolut INTE bättre!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-06 10:26

Varför plåga er så? Handla nu!

Ursprungligen av kenjon:

Varför plåga er så? Handla nu!

Student.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-06 10:36

Money money money... Får se om tomten är snäll i år...

Ute för leverans, TNT får öka lite..

1
Bevaka tråden