Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Airplay-ikon i Iphone 4

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 00:53

Jag la precis in 4.2 i min iphone 4 och tänkte testa Airplay men jag vet inte om jag är trög eller vad som är felet!
Jag såg på apples film när dom visar Airplay att man ska klicka på airplay-ikonen, men jag får inte upp någon? Varken i ipoden eller bland bilder!
Ska jag aktivera airplay någonstanns först eller hur funkar det?

Mvh
Jimmy

Prova först att starta om iPhonen. Sen kan du i iPoden välja AirPlay vid Play/Pause-reglagen. För spotify (exempelvis) dubbeltrycker du på hem-knappen och får upp multitasking. Dra åt höger så du får fram Play/Pause-reglagen. Dra åt höger en gång till och voila! AirPlay!

• Avstängd
  • 2010-12-05 12:20
Ursprungligen av henkebarn:

Prova först att starta om iPhonen. Sen kan du i iPoden välja AirPlay vid Play/Pause-reglagen. För spotify (exempelvis) dubbeltrycker du på hem-knappen och får upp multitasking. Dra åt höger så du får fram Play/Pause-reglagen. Dra åt höger en gång till och voila! AirPlay!

Kalas, Airplay appar visste jag om hur, men 2xhöger vid multitasking lista på iphonen visste jag inte, tack.

• Medlem
  • 2010-12-05 18:29

Har en 3gs med senaste uppgraderingen. Jag fick inga nya sms-signaler, ingen air-play osv. Jag har startat om telefonen, återställt den till och med. Fick dock nya gamecenter-appen... Jag fattar inte ...

Gick in på Mac store i Lund och de sade att jag skulle ringa apples kundtjänst. Kanske är det några som känner igen sig och har nått en lösning som vill dela med sig av sin stora kunskap?:)

/Fexe

Ursprungligen av Fexe:

Har en 3gs med senaste uppgraderingen. Jag fick inga nya sms-signaler, ingen air-play osv. Jag har startat om telefonen, återställt den till och med. Fick dock nya gamecenter-appen... Jag fattar inte ...

Gick in på Mac store i Lund och de sade att jag skulle ringa apples kundtjänst. Kanske är det några som känner igen sig och har nått en lösning som vill dela med sig av sin stora kunskap?:)

/Fexe

SMS-signaler, AirPlay m.m. får du inte på 3GS så det är som det ska vara.

Ursprungligen av keptang:

SMS-signaler, AirPlay m.m. får du inte på 3GS så det är som det ska vara.

AirPlay får man med 3Gs, dock inga nya ringsignaler. Men det krävs ju en AirPort Express eller en AppleTV för att AirPlay ska fungera.

Ursprungligen av Scarecrow:

AirPlay får man med 3Gs, dock inga nya ringsignaler. Men det krävs ju en AirPort Express eller en AppleTV för att AirPlay ska fungera.

Sorry, du har rätt, AirPlay-funktionen får man med 3GS också, bör jag ha kommit ihåg då jag testade det med min frus 3GS igår.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 01:46

har testat starta om telefonen, både genom home-powerknappen och stänga av den sedan starta den igen men det vill inte funka har tillomed kollat infon i telefonen och det är 4.2.1

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-26 02:21

Har du en Airport Express eller Apple TV?

//Rob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-26 02:26

apple tv

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-26 02:38

Har du den nya? Den måste också vara uppdaterad och vara på samma nätverk som din iPhone/iPod/iPad.

//Rob

Lite liknande prob. här också. Det skumma är dock att det fungerade häromdagen men nu har plötsligt airplaysymbolen försvunnit från Spotify..

Min Express hade tydligen gått o lagt sig. därför fick jag inte upp airplaysymbolen. Varför funkar expressen så fruktansvärt dåligt!

Hej
Jag har problem med att AirPlay. Symbolen verkar komma och gå som den vill .

Speciellt när man ska visa för en kompis ,hur smidigt det är med appeltv och air play !

Ursprungligen av rävjägarn:

Hej
Jag har problem med att AirPlay. Symbolen verkar komma och gå som den vill .

Speciellt när man ska visa för en kompis ,hur smidigt det är med appeltv och air play !

Jag tycker att jag ser kommentarer i stil med den här lite överallt. Det verkar finnas en instabilitet i AirPlay för tillfället.

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag tycker att jag ser kommentarer i stil med den här lite överallt. Det verkar finnas en instabilitet i AirPlay för tillfället.

Jag har samma problem med iPaden ibland, den kommer o går som sagt..

Airplay från iPhone fungerar inte mot gamla AppleTV. Tråkigt. Hoppas det fixar sej i en firmwareuppdatering, om vi nu får nån mera uppdatering till gamla AppleTV.

Ursprungligen av air:

Airplay från iPhone fungerar inte mot gamla AppleTV. Tråkigt. Hoppas det fixar sej i en firmwareuppdatering, om vi nu får nån mera uppdatering till gamla AppleTV.

Nej, det verkar inte som om det kommer fler uppdateringar till den gamla Apple TV.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-11-29 09:33

För mig funkar Airplay bra.

Men det verkar vara lite buggigt, eller så är det en feature. Om jag kör Airplay från telefonen så läggs alla ljud i mina högtalare. Dvs SMS-signaler, push-ljud och ringsignaler.

Är det en feature eller en bugg?

Nyttja Airplay nästa varje dag i hemmet och i bilen och men har aldrig haft några problem.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-07 14:43
Ursprungligen av heiko:

Nyttja Airplay nästa varje dag i hemmet och i bilen och men har aldrig haft några problem.

Hur gör du för att få AirPlay i bilen?
Det hade varit toppen att slippa den kabeln där också!

//Martin

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-07 15:03
Ursprungligen av heiko:

Det vill jag också veta!

1
Bevaka tråden