Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka apps har ni på er iPad?

Tråden skapades och har fått 152 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-30 11:05
Ursprungligen av keptang:

Någon som använder sin iPad för att fjärrstyra datorer?
Vilken app använder ni och hur fungerar det?

Jag kör med Desktop Connect. Den fungerar utmärkt mot Mac och Windows (även Linux). Fungerar på iPad och iPhone, även när man inte är hemma om man ställer in portarna rätt. Väcker även datorn från sleep via Wake On Lan om man vill det.

//Martin

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 11:20
Ursprungligen av molm:

Jag kör med Desktop Connect. Den fungerar utmärkt mot Mac och Windows (även Linux). Fungerar på iPad och iPhone, även när man inte är hemma om man ställer in portarna rätt. Väcker även datorn från sleep via Wake On Lan om man vill det.

//Martin

Även jag kikade på denna men de blandade omdömen jag såg i AppStore (även i USA) fick mig att tänka om.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-30 11:44
Ursprungligen av FreddeB:

Även jag kikade på denna men de blandade omdömen jag såg i AppStore (även i USA) fick mig att tänka om.

Hmm, jag kanske borde ta en titt på iTeleport. Finns det något demo månne?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 11:54
Ursprungligen av molm:

Hmm, jag kanske borde ta en titt på iTeleport. Finns det något demo månne?

Det finns ingen gratisvariant av iTeleport Jaadu VNC men om du läser ett par minireviews så ser du att appen gör det den ska, till ett relativt konkurrenskraftigt pris och framförallt, deras support kan nog anses som en av de bättre

iTeleport: Jaadu VNC for iPhone / iPad Review | iPhone and iPad Productivity App | Macworld
LogMeIn Ignition Vs iTeleport | TheMacFeed

Ursprungligen av FreddeB:

Det finns ingen gratisvariant av iTeleport Jaadu VNC men om du läser ett par minireviews så ser du att appen gör det den ska, till ett relativt konkurrenskraftigt pris och framförallt, deras support kan nog anses som en av de bättre

iTeleport: Jaadu VNC for iPhone / iPad Review | iPhone and iPad Productivity App | Macworld
LogMeIn Ignition Vs iTeleport | TheMacFeed

Jag har provat varenda RDP / VNC app i App Store och kan lugnt säga att iTeleport eller Jaadu som den hette tidigare är den bästa. Det gäller även på iPhone.

Ursprungligen av markstrom:

Jag har provat varenda RDP / VNC app i App Store och kan lugnt säga att iTeleport eller Jaadu som den hette tidigare är den bästa. Det gäller även på iPhone.

Vad är den största fördelen gentemot Mocha VNC tycker du?

Jag kör också med iTeleport, funkar bra!.. får dra ner på antal färger bara för att det ska flyta på bättre.

Jag kör Desktop Connect. Fungerar riktigt bra - snyggt, snabbt, har alla funktioner jag behöver, och lite billigare än många andra "fullfjädrade" RDP/VNC-apps. Rekommenderas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 10:45

keptang: iTeleport och det fungerar sömlöst och perfekt (mot Win 7)

Sedär. Nu blev det lite liv i tråden ändå efter Sverige releasen

Det är FreddeB's och Engalunda's fel om jag köper en iPad.. Tack för rekommendationerna om iTeleport.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-02 00:11

Sedan har vi ju Teamviewer HD, gratis och fungerar kanon.

Någon som sitter på info gällande Spotify till iPad (en optimerad version). Fortsättningsvis anser jag det vara en smärre skandal att Facebook inte kommer utveckla en app för iPad. "Det är inte mobil". My ass.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-02 06:14
Ursprungligen av godpuppet:

Någon som sitter på info gällande Spotify till iPad (en optimerad version). Fortsättningsvis anser jag det vara en smärre skandal att Facebook inte kommer utveckla en app för iPad. "Det är inte mobil". My ass.

Men Facebook har ju redan en app för iPad, jag har den installerad på min iPad.

Eller? Det är jag som är ouppmärksam, ser nu att det inte är en app, bara ett bokmärke!

Men strunt samma, det fungerar bra i alla fall

Ursprungligen av Eva:

Eller? Det är jag som är ouppmärksam, ser nu att det inte är en app, bara ett bokmärke!

Ja det finns ju Friendly For iPad..
Inte den officiella dock:tveksam:

Saknar en riktig app jag med, tycker Friendly funkar sådär.. Kör genom safari än så länge!:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 17:54
Ursprungligen av Engalunda:

Ja det finns ju Friendly For iPad..
Inte den officiella dock:tveksam:

Saknar en riktig app jag med, tycker Friendly funkar sådär.. Kör genom safari än så länge!:)

Ser att det kommit en ny app

Citat:

MyPad - Facebook for iPad (Facepad)

- ngn här som har erfarenhet av detta?
//Peter

Ursprungligen av lelkes:

Ser att det kommit en ny app - ngn här som har erfarenhet av detta?
//Peter

MyPad funkar kanonbra. Testa gratisversionen, enda skillnaden är att det syns reklam i den (samma sak med Friendly).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-02 14:00

Tv4play eller TV3 som app saknar man ju...

Någon som provat Friendly Pro och vet vad skillnaderna är mot Friendly som är gratis?

Tror det är annonseringen som skiljer bara (har PRO)

Aha ok, annonsen är bara att klicka bort i den som är gratis en gång när man startat den.

Aha ok, annonsen är bara att klicka bort i den som är gratis en gång när man startat den.

There goes 7:-

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-08 23:36

Favoriterna är helt klart Twitter (native), Dropbox, Qiozk och Air Video. På spelsidan är det givetvis Angry Birds men även Cut The Rope som jag tycker håller samma klass.

Någon som har någon info om Navigon någonsin kommer släppa sin app för iPad?

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-18 18:55

Navigon har släppts som universal app nu, fungerar till både iPhone och iPad!

Har inte testat den på iPad ännu, har inte GPS i min...

Får man säga Bibeln (Bible)? Appen klarar inte nya översättningen från 2000, men men.. Kan inte få allt.

I övrigt ligger Osmos HD och Angry Birds Seasons HD installerat.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Får man säga Bibeln (Bible)? Appen klarar inte nya översättningen från 2000, men men.. Kan inte få allt.

I övrigt ligger Osmos HD och Angry Birds Seasons HD installerat.

Läser du på riktigt Bibeln på paddan?

Ursprungligen av Eva:

Använder både Friendly och Safari. Tycker det mesta känns buggigt med FB i huvudtaget numera...

Någon som provat Friendly Pro och vet vad skillnaderna är mot Friendly som är gratis?

Tror det är annonseringen som skiljer bara (har PRO)

Senast redigerat 2010-12-13 12:32

Läser du på riktigt Bibeln på paddan?

Nja, jag ville egentligen bara prova för att se hur läsbar texten skulle bli.

Keptang har hört att det ska vara grymt snyggt spel, men är det roligt då ?! är det värt 45 kr helt enkelt... ?

Har bara spelat 10-15 minuter, bara hur snyggt och häftigt det är gör att det är värt 45kr, tycker jag.

Roligt än så länge.

Funkar riktigt bra på iPhone 4 också naturligtvis..

Idag släpptes väl SimCity för iPad, kostar tydligen 45 spänn. Jag tänker hämta hem det lite senare ikväll, verkar helt ok...

Bevaka tråden