- molm
- Medlem ●
- Göteborg
Någon som använder sin iPad för att fjärrstyra datorer?
Vilken app använder ni och hur fungerar det?
Jag kör med Desktop Connect. Den fungerar utmärkt mot Mac och Windows (även Linux). Fungerar på iPad och iPhone, även när man inte är hemma om man ställer in portarna rätt. Väcker även datorn från sleep via Wake On Lan om man vill det.
//Martin
Jag kör med Desktop Connect. Den fungerar utmärkt mot Mac och Windows (även Linux). Fungerar på iPad och iPhone, även när man inte är hemma om man ställer in portarna rätt. Väcker även datorn från sleep via Wake On Lan om man vill det.
//Martin
Även jag kikade på denna men de blandade omdömen jag såg i AppStore (även i USA) fick mig att tänka om.
Hmm, jag kanske borde ta en titt på iTeleport. Finns det något demo månne?
Det finns ingen gratisvariant av iTeleport Jaadu VNC men om du läser ett par minireviews så ser du att appen gör det den ska, till ett relativt konkurrenskraftigt pris och framförallt, deras support kan nog anses som en av de bättre
iTeleport: Jaadu VNC for iPhone / iPad Review | iPhone and iPad Productivity App | Macworld
LogMeIn Ignition Vs iTeleport | TheMacFeed
Det finns ingen gratisvariant av iTeleport Jaadu VNC men om du läser ett par minireviews så ser du att appen gör det den ska, till ett relativt konkurrenskraftigt pris och framförallt, deras support kan nog anses som en av de bättre
iTeleport: Jaadu VNC for iPhone / iPad Review | iPhone and iPad Productivity App | Macworld
LogMeIn Ignition Vs iTeleport | TheMacFeed
Jag har provat varenda RDP / VNC app i App Store och kan lugnt säga att iTeleport eller Jaadu som den hette tidigare är den bästa. Det gäller även på iPhone.
Jag har provat varenda RDP / VNC app i App Store och kan lugnt säga att iTeleport eller Jaadu som den hette tidigare är den bästa. Det gäller även på iPhone.
Vad är den största fördelen gentemot Mocha VNC tycker du?
Jag kör också med iTeleport, funkar bra!.. får dra ner på antal färger bara för att det ska flyta på bättre.
Jag kör Desktop Connect. Fungerar riktigt bra - snyggt, snabbt, har alla funktioner jag behöver, och lite billigare än många andra "fullfjädrade" RDP/VNC-apps. Rekommenderas.
Någon som sitter på info gällande Spotify till iPad (en optimerad version). Fortsättningsvis anser jag det vara en smärre skandal att Facebook inte kommer utveckla en app för iPad. "Det är inte mobil". My ass.
Men Facebook har ju redan en app för iPad, jag har den installerad på min iPad.
Eller? Det är jag som är ouppmärksam, ser nu att det inte är en app, bara ett bokmärke!
Men strunt samma, det fungerar bra i alla fall
Eller? Det är jag som är ouppmärksam, ser nu att det inte är en app, bara ett bokmärke!
Ja det finns ju Friendly For iPad..
Inte den officiella dock:tveksam:
Saknar en riktig app jag med, tycker Friendly funkar sådär.. Kör genom safari än så länge!:)
Ja det finns ju Friendly For iPad..
Inte den officiella dock:tveksam:
Saknar en riktig app jag med, tycker Friendly funkar sådär.. Kör genom safari än så länge!:)
Ser att det kommit en ny app
MyPad - Facebook for iPad (Facepad)
- ngn här som har erfarenhet av detta?
//Peter
Favoriterna är helt klart Twitter (native), Dropbox, Qiozk och Air Video. På spelsidan är det givetvis Angry Birds men även Cut The Rope som jag tycker håller samma klass.
Någon som har någon info om Navigon någonsin kommer släppa sin app för iPad?
Får man säga Bibeln (Bible)? Appen klarar inte nya översättningen från 2000, men men.. Kan inte få allt.
I övrigt ligger Osmos HD och Angry Birds Seasons HD installerat.
Får man säga Bibeln (Bible)? Appen klarar inte nya översättningen från 2000, men men.. Kan inte få allt.
I övrigt ligger Osmos HD och Angry Birds Seasons HD installerat.
Läser du på riktigt Bibeln på paddan?
Använder både Friendly och Safari. Tycker det mesta känns buggigt med FB i huvudtaget numera...
Någon som provat Friendly Pro och vet vad skillnaderna är mot Friendly som är gratis?
Tror det är annonseringen som skiljer bara (har PRO)
Nja, jag ville egentligen bara prova för att se hur läsbar texten skulle bli.
Helt fantastiskt läckert!
Keptang har hört att det ska vara grymt snyggt spel, men är det roligt då ?! är det värt 45 kr helt enkelt... ?
Idag släpptes väl SimCity för iPad, kostar tydligen 45 spänn. Jag tänker hämta hem det lite senare ikväll, verkar helt ok...