Kidnappar tråden då jag äntligen planerat att göra något åt mina #€€ itunes bibliotek.
Följande:
* Jag har flera datorer med itunes bibliotek med både köpt musik och inlagd musik
* Jag har backup av bibliotek då jag bytt datorer.
* Jag har köpt musik på olika iphones som jag synkat till något bibliotek (där telefonen varit ansluten för tillfället)
Allt detta är en salig röra.
Jag vill lägga mitt itunes bibliotet på dropbox då jag använder dropbox på alla datorer jag har. Det blir ganska mycket data men det får det vara värt.
nu några frågor.
1.) Går det?
2.) Är det möjligt att få itunes att läsa från min dropbox (en symbolic link borde väl fungera?)
3.) Kommer databasen krasha om jag har flera itunes som samtidigt läser till samma bibliotet?
4.) Kan jag annars skapa ett "middleware" med alla mina lokala bibilotet som synar mot mitt globala automatiskt med någon app?
Jag vill ha flexibiliteten att på jobbet köpa musik på itunes och kunna lyssna på det hemma sen utan att behöva göra en massa manuellt tjaffs som aldrig blir av. Nu lyssnar jag på spotify mest då det är enkelt, alla mina spellistor hänger ju med oavsett om jag sitter på min mac pro på jobbet, min macbook pro, min mac pro hemma, min iphone eller Plex på TVn.