Hej!
Funderar på att köpa en billig extern skärm på ca 20" för att kunna spela Starcraft 2 lite mer effektivt
Enligt Apples egna specar så ska min MBP stödja:
Dubbla bildskärmar och bildskärmsdubblering: hanterar samtidigt full upplösning på den inbyggda skärmen och upp till 2560 x 1600 bildpunkter på en extern bildskärm, med miljontals färger på båda
( MacBook Pro (13 tum, mitten 2010) - Teknisk information )
Jag kollar på exempelvis COMPAQ Q2159V 22" WIDE TFT BLACK - Full-HD skärm till kanon pris! - Produktinformation som stödjer 1920 x 1080 vilket borde bli rätt så lagom för mina behov.
Till min fråga: Någon som har testat koppla på en extern skärm på sin "mid 2010" 13" MPB och kunnat konstatera något angående prestandan? Jag är INTE kräsen och kör redan nu Starcraft 2 med rätt så läga grafikinställnignar för att det ska flyta perfekt. Kommer jag behöva dra ner inställnignarna till noll för att få det att fungera? Kommer det fungera alls? Kommer det rent av fungera lika bra som det gör på 13" skärmen? Jag tycker ju att högre upplösning borde påverka prestandan negativt...
Får eventuellt ta med datorn till jobbet och testa på min skärm här nån gång, men då måste jag ju först köpa enMinidp -> VGA adapter vilket känns lite trist att investera i om jag konstaterar att det går för dåligt.