Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Divx-problem...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-06-04 23:21

Jag sitter här med en stor divx-fil som jag skulle vilja spela upp. Jag har testat VLC samt Mplayer, men båda hackar och uppför sig konstigt...

Bör inte min iBook 500 med 256 i ram orka spela upp en divx-fil på ca 400 Mb utan störningar?

Verkar inte vara filen det är fel på då det fungerar utmärkt på min PC.

Finns det något annat BRA program jag kan använda?

Har du testat att köra filmen genom DivX Doctor först?

• Medlem
  • 2003-06-05 00:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Har du testat att köra filmen genom DivX Doctor först?

Hmm... den verkar bara göra om filen till mov. Verkar fungera okej, men det skulle vara skönt om man slapp konventera alla divx-filer innan man kan spela dem.

Jag behöver nog helt enkelt en snabbare dator för att kunna använda mig av vlc eller Mplayer...

Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Hmm... den verkar bara göra om filen till mov. Verkar fungera okej

Spelar den på bra utan hack och störningar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 01:07
Citat:

Bör inte min iBook 500 med 256 i ram orka spela upp en divx-fil på ca 400 Mb utan störningar?

Verkar inte vara filen det är fel på då det fungerar utmärkt på min PC.

Jag har en iBook 600/256 och den klarar allt jag har stoppat i den än så länge. Tänk dock på detta:
1. VLC är den överlägset bästa spelaren jag har prövat
2. Se till att ha nyaste versionen av VLC, programmet har förbättrats mycket för varje version
3. Fullskärm ger mkt. bättre prestanda än fönster. Har du inte provat det är det nog där skon klämmer!

• Medlem
  • 2003-06-05 01:40

Mplayer drar mycket mer CPU än VLC eller några av divx-codecarna till QT... men har man processor.. så är Mplayer bra.. Altivec vill nog alla codecar ha

• Medlem
  • 2003-06-05 02:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Spelar den på bra utan hack och störningar?

Jadå, men nu kör jag divx via quicktime med någon codec från 3vidx och det fungerar bra än så länge... dock har jag inte fått igång mplayer eller vlc utan problem...

Har också en fråga: Har precis installerat VLC på min nya pb12" men när jag skall spela upp en 600-mb film så krashar det. Det skumma är att några sekunder på filmen fungerar, så det verkaar inte vara codec-krångel, utan något annat.. Kan det ha och göra med version av Mac OS, eller någon inställning i programmet?

Vill gärna få VLC att fungera eftersom det verkar så omtyckt...

Jag kör senaste VLC på min 350 MHz Sawtooth... funkar fina fisken.

Men skall man installera codec med? Inte hitta någon info om det... Kan det vara därför min krashar kanske?

Codecs är inbyggda vad jag förstått?

• Medlem
  • 2003-06-05 20:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Codecs är inbyggda vad jag förstått?

Det beror väl på vilket program du använder? För quicktime måste du ladda ner egna?

Citat:

Det beror väl på vilket program du använder? För quicktime måste du ladda ner egna?

jo men till vlc. jag försöker lista ut varför det crashar för mig... kan det bero på att jag inte orkat tanka senaste os x från software update? får göra det imorgon

1
Bevaka tråden