Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installeraren i OS X har slutat fungera!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag slängt in dagens uppdateringar via Software Update så skulle jag installera iSync. Klickar på .pkg.filen men sedan händer absolut inget...verkar som installeraren i OS X har slutat fungera. Någon idé om vad man kan göra?

Starta om aggregatet och räcker inte det, kör hela Cocktailpaketet pån.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Starta om aggregatet och räcker inte det, kör hela Cocktailpaketet pån.

Markera .pkg-filen, visa info, välj alternativet Öppna med och se till att du väljer Installeraren på din starskiva!

• Medlem
  • 2003-06-05 11:57

Jag hade problem med installeraren ganska länge. Den la helt enkelt av helt och hållet. Det var jag som hade slarvat (dvs flyttat installeraren från sin ordinarie plats innan Apple fått sånt att fungera igen med 10.2.3 eller vad det var) och när det kom en uppdaterad version av installeraren hade jag plötsligt två installerare och ingen av dem funkade.

Jag löste det genom att sno Installeraren från en annan Mac. Sen har alla installationer fungerat smärtfritt.

Men innan (när den inte funkade alltså) hade jag problemet som du beskriver, jag såg bara pkg-filer som inte fungerade, eller ännu bättre bara mappar.

Hmm...tack för tipsen..ska nog prova det där med att ta en ny installerare från en annan dator. Nu har jag fått det att fungera men då måste jag göra så här:
- Starta Installeraren själv först.
- Välja öppna i menyn
- Leta reda på .pkg-filen och vips så drar allt igång...

1
Bevaka tråden